۲ طرح عمرانی در حاشیه مشهد به بهره برداری رسید+فیلم

مشهد-ایرنا- یک مدرسه ۱۲ کلاسه و مسیر جدید اتوبوسرانی در حاشیه شهر مشهد روز سه شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبارات دولتی در بلوار رسالت، رسالت ۸۱ به بهره برداری رسید و مسیر جدید اتوبوسرانی نیز از روستای "کال زرکش" به مشهد برای تسهیل جابجایی شهروندان در حاشیه این کلانشهر به بهره برداری رسیده است.

فرماندار مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد گفت: برای جبران این عقب ماندگی، نهضت مدرسه سازی در شهرستان را با کمک خیران، بنیادهای حمایتگر و بودجه دولتی آغاز کرده ایم.

محسن داوری افزود: با تلاش های صورت گرفته هر روز سه شنبه یک مرکز آموزشی در مشهد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح این مدرسه ۱۲ کلاسه اضافه کرد: امروز ساخت یک مجتمع آموزشی کامل در حاشیه شهر آغاز شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار مشهد به مشکل تردد بین روستاهای حاشیه مشهد به این کلانشهر اشاره و بیان کرد: با همکاری شهرداری در حال اجرای طرحی هستیم تا ۸۲ روستا را به سامانه های حمل و نقل عمومی متصل کنیم و امروز این مهم در روستای کال زرکش محقق شد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات مردم در حاشیه شهر مشهد، موضوع رفت و آمد آنان از روستاهای اطراف شهر، به مشهد بود که در این خصوص درخواست‌های فراوانی نیز داشتند.

یعقوبعلی نظری افزود: روستاهای اطراف شهر مشهد دارای جمعیت بسیاری است و با این اقدام مردم می‌توانند از روستاهای خود به نخستین ایستگاه‌ و پایانه‌ اتوبوسرانی شهر مشهد دسترسی پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در گذشته منطقه کال زرکش دارای مشکلات بسیاری بود و اکنون با همت مردم، شاهد رفع مشکلات بسیاری هستیم و امیدواریم با همکاری آنهااقدامات موثرتری انجام شود.

استاندار خراسان رضوی گفت:با توجه به درخواست‌های بسیار مردم این منطقه که متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند باید شرایط در اختیار قرار دادن زمین با همکاری اهالی محل و دهیاران برای متقاضیان فراهم شود.

شهردار مشهد نیز گفت:برای توسعه خدمات رسانی در موضوع حمل و نقل عمومی، کامل شدن خطوط قطار شهری و ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار است که تا قبل از آغاز سال جدید بسیاری از طرح ها به نتیجه خواهد رسید و شهرداری وظیفه خود را خدمت به مردم شهر مشهد می‌داند تا رضایت مردم جلب و منجر به جلوگیری از مهاجرت مردم روستاهای حاشیه شهر، به مشهد شود.

محمدرضا قلندر شریف افزود: امروز، طرح جامع حمل و نقل روستایی با ۶ ماه مطالعه به نتیجه رسیده است و برای خدمت رسانی به ۸۲ روستای شهرستان مشهد با ظرفیت ۱۲۶ هزار نفر، ۳۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است و در آینده این ناوگان توسعه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha