استاندار خراسان رضوی: حاشیه شهر مشهد به ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد، نیاز به ایجاد حدود ۲ هزار کلاس درس است که افراد نیکوکار برای رفع این نیاز به یاری آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه و در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی و کلنگ زنی آغاز ساخت چند مدرسه در حاشیه شهر مشهد افزود: برخی از افراد نیکو کار با در اختیار قرار دادن زمین و برخی نیز در ساخت و تجهیز مدارس به یاری مسوولان استانی آمده اند تا با یاری آنها بتوان مشکلات انباشته شده در مناطق حاشیه شهر را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای احداث ۴۶۴ کلاس درس افراد نیکوکار و خیّر پای کار آمده اند، ادامه داد: برخی از این کلاسها تا مهرماه سال جاری و برخی نیز تا آغاز سال تحصیلی سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، امیدواریم برای تامین این نیاز آموزشی بتوانیم تا ۲ سال آینده به حد نصاب تامین سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به بازدید خود از کال زرکش نیز اظهار کرد: در گذشته هم از این منطقه بازدید شده بود و امروز شاهد پیشرفت بسیار خوبی در بهسازی و تامین نیازهای مردم منطقه کال زرکش هستیم تا مسائل اجتماعی و زیست محیطی این منطقه به شرایط مناسبی برسد.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی طرح کال زرکش اظهار کرد: این طرح اکنون مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد تا قسمتی از نیاز شهروندان این مناطق مرتفع شود.

استاندار خراسان رضوی: حاشیه شهر مشهد به ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

نظری به موضوع حضور مردم و بیان مشکلات خود در زمان بازدید از طرح ها نیز اشاره کرد و افزود: مردم و اهالی مناطق مختلف نیازها و خواسته هایی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ برخی از نیازها امکان پاسخ دهی در کمترین زمان با همکاری مسوولان را دارد که در اسرع وقت پیگیری و حل می‌شود.

وی ادامه داد: ولی رفع برخی از مشکلات نیاز به زیرساخت و یا رفع تعارضاتی دارد که با کوشش مسوولان این مسائل نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا به نتیجه مناسب خود منتهی شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تحول حاشیه شهر مشهد برنامه مشخص و معینی برنامه ریزی شده است و مرحله به مرحله این مسائل پیگیری می‌شود تا در نهایت شاهد رفع بسیاری از مشکلات در مناطق مختلف شهر مشهد و به خصوص حاشیه آن باشیم.

پیشرفت ۹۸ درصدی طرحهای عمرانی کال زرکش مشهد

فرماندار شهرستان مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: کال زرکش یکی از مسائل مهم حاشیه شهر و بخش مرکزی مشهد است که طرح‌های عمرانی و بهسازی آن از ۲۰ سال گذشته آغاز شده است.

محسن داوری افزود: بر همین اساس و با توجه به لزوم پیگیری این طرح زیست محیطی و اجتماعی، از زمان حضور در فرمانداری شهرستان مشهد، هر ماه این طرح مورد رصد قرار گرفت و چند بار هم بازدید از این طرح با حضور استاندار خراسان رضوی، برنامه ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: امیدواریم اکنون که در مرحله ۹۸ درصدی پیشرفت طرح های عمرانی کال زرکش هستیم، تا هفته دولت سال جاری این طرح مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.

فرماندار مشهد اظهار کرد: همچنین پل دسترسی برای اهالی این منطقه با همکاری شهرداری مشهد در حال احداث است و بر اساس برنامه ریزی ها تا دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

استاندار خراسان رضوی: حاشیه شهر مشهد به ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

او با اشاره به اینکه بازدید از طرح های در دست ساخت و یا مورد نیاز تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد، گفت: برنامه ریزی بازدید از طرح ها از سال گذشته آغاز شده است و هدف ما نیز بازدید کاربردی برای به نتیجه رسیدن طرح ها است.

داوری با اشاره به همایش خیران رضوی و اقدامات ارزنده خیران در حاشیه شهر مشهد گفت: امروز شاهد کلنگ زنی آغاز ساخت یک زمین چمن ورزشی و سه مدرسه ۱۲ کلاسه، ۹ کلاسه و ۶ کلاسه در مناطق کمتر برخوردار شهری و روستاهای حاشیه کلانشهر مشهد هستیم.

استاندار خراسان رضوی: حاشیه شهر مشهد به ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

فرماندار مشهد همچنین به طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است و امیدواریم با پیگیریهای مستمر شاهد به نتیجه رسیدن تامین مسکن برای افراد متقاضی باشیم.

او اظهار کرد: مردم روستای ساغروان چندین مشکل داشتند که اکنون با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد حل برخی از آنها و همچنین پیگیری برای برطرف شدن سایر نیازها هستیم؛ یکی از مهمترین مشکلات این روستا دسترسی نامناسب به جاده بود که اکنون این موضوع حل شده است.

داوری گفت: تجهیز روشنایی معابر از دیگر درخواست‌های مردم این منطقه بود که با همکاری بین نهادی خوشبختانه این موضوع نیز به سرانجام رسیده است.

به گفته وی، همچنین تعارضاتی در خصوص مشکل سند ملکی برخی از اهالی این منطقه وجود دارد که در حال پیگیری با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای به سرانجام رساندن آن هستیم.

استاندار خراسان رضوی: حاشیه شهر مشهد به ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

استاندار خراسان رضوی در ادامه بازدید از کال زرکش و چند روستای شهرستان مشهد، در منزل شهید «عباس خلیلی» که سال ۱۳۶۱ در سن ۱۹ سالگی در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، حضور یافت و با پدر و سایر وابستگان این شهید بزرگوار دیدار و گفت و گو کرد.

نظری ظهر امروز در مسجد جامع علی ابن ابیطالب روستای ساغروان همراه با سایر نمازگزارن به اقامه نماز پرداخت و سپس پای صحبت ها و درخواست های اهالی این منطقه نشست.

مسیل کال زرکش در مجاورت روستاهای امیرآباد، صید آباد و چهل حجره واقع در بخش مرکزی مشهد واقع است.
این مسیل به عنوان یکی از مسیرهای فرعی کشف رود آبهای سطحی و ارتفاعات مناطق جنوبی و غربی مشهد را به کشف رود در شمال این شهر می ریزد.
حدود ۳۵ درصد از جمعیت حدود چهار میلیون نفری شهر مشهد در سکونتگاههای حاشیه ای این شهر ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha