توفان، برق و آب بخشهایی از صالح آباد خراسان رضوی را قطع کرد

مشهد-ایرنا- معاون فرماندار شهرستان صالح آباد در خراسان رضوی گفت: توفان شدید طی شب گذشته و امروز موجب قطع گسترده برق شهر "جنت آباد"و بیشتر روستاهای این شهرستان و نیز قطع آب شماری از روستاهای صالح آباد شد.

مجتبی یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش توفان شدید که هم اکنون نیز در شهرستان ادامه دارد که موجب قطع برق در سراسر بخش جنت آباد و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شد.

وی با بیان این که از مجموع ۹۰ روستای شهرستان، برق بیشتر این آبادی ها قطع شده بود گفت: برق شهر جنت آباد و ده ها روستا طی ساعات گذشته وصل شده است و هم اکنون فقط برق ۱۰ روستا قطع است و تلاش برای اتصال برق آنها ادامه دارد.

معاون فرماندار صالح آباد گفت: به واسطه قطع برق فعالیت ۲ مجتمع آب رسانی روستاهای "نعتو" و "استای" در بخش های جنت آباد و مرکزی مختل شده و هم اکنون آب دست کم ۱۵ روستا در شهرستان قطع است.

یوسفی افزود: در پی وزش باد تعدادی از اماکن خصوصی و عمومی هم دچار آسیب جزیی شده است و شماری از خودروها نیز به واسطه سقوط اجسام و شکستگی شیشه دچار آسیب شده اند.

وی ادامه داد: در پی آلودگی هوا و افزایش ذرات گرد و خاک در آسمان این شهرستان نیز تعدادی از شهروندان به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha