جاده‌های ارتباطی صالح آباد خراسان رضوی در اثر برف و کولاک مسدود شد

مشهد-ایرنا- فرماندار صالح آباد گفت: سه جاده اصلی و ارتباطی این شهرستان مرزی با شهرستان‌های مجاور در اثر بارش برف شدید و کولاک و یخ زدگی سطح جاده ها مسدود شده و در حقیقت شهرستان در محاصره برف و کولاک قرار گرفته است.

محمد علیمردانی شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای تربت جام - صالح آباد، مشهد از دوراهی سرخس به سمت صالح آباد و جاده مرزی سرخس- سد دوستی به سمت صالح آباد براثر کولاک برف، لغزندگی، یخبندان و نبود دید کامل بسته است.

وی گفت: با کمک نیروهای امدادی و نظامی در شهرستان تعدادی از شهروندان که از وضعیت راه های مسدود اطلاع نداشتند در روستاهای بین مسیر اسکان داده شده اند.

سرپرست فرمانداری صالح آباد ادامه داد: از ۹۱ روستای این شهرستان، راه ارتباطی دستکم ۴۰ روستا در اثر برف و کولاک مسدود شده است و عملا روستاهای نزدیک به جاده های اصلی به مسیرهای جاده ای دسترسی دارند.
علیمردانی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص قطع آب، برق و گاز در شهرها و روستاهای شهرستان نداریم و با مدیریت مصرف فعلا با کمبود فشار گاز نیز مواجه نیستیم اما به روستاها اعلام کرده ایم مردم برای مدت سه روز آب آشامیدنی ذخیره سازی کنند.

وی گفت: با توجه به قطع برق سایت "حسینی" یکی از دو فرستنده تلویزیونی شهرستان در حال حاضر شبکه های صداو سیما در بخش عمده این شهرستان مرزی قطع شده است.

با وجود اینکه سرپرست فرمانداری صالح آباد موضوع انسداد راه های اصلی شهرستان را از عصر امروز سه شنبه به راهداری و مدیریت بحران استان اطلاع داده است با این حال تاکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی مسیرهای مسدود این شهرستان را در فهرست راه های بسته استان اعلام نکرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha