انهدام باند سارقان لوازم خودرو در پایتخت/ دستگیری پدر ناقض حقوق کودک

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهار نفره سارقان لوازم و محتویات داخل خودرو و کشف اموال مسروقه به ارزش چهار میلیارد ریال از آنها خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم پور روز سه‌شنبه در این باره گفت: ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان و بلوار شاهین در حال گشت‌زنی بودند که به خودرو سمند با سه سرنشین مشکوک شده و با زیر نظر گرفتن خودرو به صورت نامحسوس متوجه قصد سرقت توسط سرنشینان آن شدند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله برای دستگیری سارقان اقدام کردند اما متهمان با مشاهده گشت پلیس از محل متواری شده و گریختند.

وی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز راننده توجهی به فرمان‌های پلیس نکرد، افزود: ماموران با استفاده از طرح مهار و قانون بکارگیری سلاح موفق شدند خودرو را متوقف و سرنشینان (سه نفر) را دستگیر کنند ضمن اینکه در بازرسی از خودرو، تعداد زیادی لوازم مسروقه کشف شد و ماموران از طریق شیوه‌های نوین پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شدند.

سرهنگ قاسم پور اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیم عملیات کلانتری بلافاصله به مخفیگاه متهمان اعزام و طی عملیات پلیسی یک نفر دیگر را در مخفیگاه دستگیر و تعداد زیادی اموال مسروقه شامل باند خودرو، ساب، جک خودرو، آمپلی فایر، جعبه بوکس، جعبه فرز انگشتی، سشوار صنعتی، دریل شارژی، دریل برقی، کمپرسور باد، جعبه ابزار به همراه محتویات، تعدادی ضبط و مقداری مواد مخدر که ارزش اموال مسروقه حدود چهار میلیارد ریال است، از این محل کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت: باند سارقان لوازم خودرو منهدم شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت یادآور شد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در خیابان‌های خلوت غرب تهران به تعداد ۳۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری بودند لذا برای کشف جرائم احتمالی و جزییات دیگر، پرونده همراه متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بازداشت پدر به جرم سوءاستفاده از پسر ۶ ساله اش در فضای مجازی

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت مردی که با سوءاستفاده از شیرین‌زبانی پسر ۶ ساله‌اش او را مجبور به استفاده از الفاظ رکیک و تظاهر به شراب‌خواری کرده و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشرکرده بود، خبرداد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اعلام این خبر گفت: به دنبال انتشار ویدیوهایی با محتوای فحاشی، تظاهر به مشروب خواری و ... از سوی یک کودک در فضای مجازی و عادی انگاری این عمل زشت که منجر به ناراحتی و ایجاد دغدغه برای مردم نیز شده بود، رسیدگی به موضوع باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران شبکه‌های اجتماعی برای برخورد قانونی با تولیدکننده این ویدیوها در دستورقرار گرفت.

معظمی گودرزی ادامه داد: در ادامه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کرده و با روش‌های فنی گرداننده صفحه اینستاگرامی منتسب به کودک مذکور را شناسایی کردند. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و ماموران این فرد را در یکی از محله‌های جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم مذکور، پدر پسربچه ۶ ساله بود، گفت:کلیپ های تولید و منتشرشده از سوی این فرد نقض آشکار حقوق کودکان و از مصادیق بارز کودک آزاری بود، علاوه بر آن ترویج شراب‌خواری، نوچه پروری، به کار بردن الفاظ رکیک جنسی توسط کودکان و ... نیز از سوی پدر این کودک انجام شده بود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیقات از پدر این کودک گفت: متهم اعتراف کرد که به همراه دوستانش اقدام به تولید و انتشار ویدیو از پسر ۶ ساله‌اش کرده و قصد داشته تا از طریق جذب دنبال‌کننده برای صفحه اینستاگرامی خود، درآمدزایی کند.

وی با بیان اینکه متهم به شدت از این بابت ابراز تاسف و از شهروندان بابت جریحه دار شدن افکار عمومی عذر خواهی کرد، گفت: متهم‌همچنین بیان داشت که در تصاویر شرابخواری فرزندش عمل شرب خمری انجام نگرفته و تنها شبیه‌سازی با آب و نوشیدنی انرژی‌زا انجام داده است.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه برای چندمین بار است که شاهد اتفاقات این چنینی هستیم، خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی اطمینان داشته باشند پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن هشدار به افرادی که جهت دیده شدن و یا جذب دنبال کننده در فضای مجازی به هر ترفندی حتی سوء استفاده از اطفال روی می آورند مطابق با قانون و با قاطعیت برخورد می‌کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha