۲۵ هزار و ۳۸۰ واحد خون در استان مرکزی اهدا شد

اراک - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۳۱ هزار و ۷۲۵ نفر از ابتدای امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر واجد شرایط برای اهدای خون شناخته شدند.

دکتر«ریتا ظهیری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: میزان مراجعه برای اهدای خون در مراکز اهدای خون استان مرکزی، نسبت به مدت مشابه قبل، ۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر واجد شرایط اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کمتر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: ۱۳ و هشت دهم درصد افزایش موارد معافیت اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان گزارش شده است.

دکتر ظهیری با بیان اینکه میزان اهدای خون افراد برای اولین بار افزایش یافته است، گفت: سه هزار و ۳۵۱ نفر سال گذشته و امسال سه هزار و ۵۵۱ نفر برای اولین بار به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند.

وی بیان کرد: اکنون یک مرکز اهدای خون صبح و عصر در خیابان شهید شیروردی اراک، یک مرکز در نوبت صبح روزهای فرد و یک مرکز در نوبت عصر در روزهای زوج هفته آماده دریافت خون برای بیماران نیازمند هستند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: همچنین سامانه اتوبوس سیار اهدای خون استان در روزهای زوج در مراکز پُرجمعیت مستقر است و خدمات ارایه می‌کند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این اقدام، انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده‌کاری در این زمنیه جلوگیری شد.

اکنون سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha