۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85298487
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ذخیره بنزین خراسان‌شمالی پنج برابر میانگین کشوری است 

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: اکنون در این استان پنج برابر میانگین کشوری بنزین ذخیره‌سازی شده است و نگرانی در تامین این فرآورده وجود ندارد. 

سیدرضا احمدنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان حجم بنزین ذخیره شده، اظهار کرد: میزان ذخیره سازی نفت‌گاز استان نیز در وضعیت قابل قبول است و مردم و مسافران در این باره نگرانی نداشته باشند.

وی درباره ذخیره سازی سوخت دوم صنایع در زمان بحران و قطعی گاز، افزود: ظرفیت مخازن ذخیره سازی سوخت مایع نیروگاه شیروان به صورت کامل پُر شده است.

احمدنیا ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در حال افزایش ظرفیت برای ذخیره سازی سوخت دوم مورد نیاز است و در این خصوص ساخت مخزن ۳۰ میلیون لیتری آغاز و تا ابتدای تابستان سال آتی تکمیل می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد نیز اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر ظرفیت ذخیره سازی سوخت دارد که ۱۰۰ درصد آن تکمیل شده است.

احمدنیا اظهار کرد: سال های گذشته ظرفیت ذخیره سازی سوخت در پتروشیمی ۲۰ هزار لیتر بوده که این ظرفیت اکنون به یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در مجموع ۹۴ درصد از ظرفیت ذخیره سازی صنایع بزرگ استان تکمیل شده است.

احمدنیا با اشاره به آمادگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی برای خدمات رسانی در شرایط بحران و قطعی احتمالی گاز در فصل زمستان، گفت: پارسال با اعلام مناطق دارای ریسک قطع گاز به وسیله شرکت گاز، نسبت به توزیع نفت سفید اقدام شد.

به گزارش ایرنا، جریان گاز صنایع خراسان شمالی حدود ۵۰ روز در زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا و تامین سوخت بخش خانگی قطع شد.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، کارخانجات ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها گاز طبیعی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۱۰۰ درصد از جمعیت شهرها و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی از گاز بهره مندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha