چین: کلید آرامش در شبه‌جزیره کره در دست آمریکاست

تهران - ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به حضور بمب‌افکن‌های راهبردی و ناو هواپیمابر آمریکا در کره جنوبی، خاطرنشان کرد، مسئله شبه جزیره‌ کره باید از راه مذاکرات حل شود و کلید این مسئله در دست آمریکا است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت: به نفع کشور های مربوطه نیست که اجازه دهند وضعیت شبه جزیره کره در حال بن بست قرار بگیرند.

مائو خاطرنشان کرد که کشورش از طرف‌های ذیربط می‌خواهد از تحریک و تهیدات با یکدیگر خودداری نموده و از در راستای حل این موضوع و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره اقدامات لازمی را انجام دهد.

وی با اشاره به نقش چین در موضوع شبه جزیره کره، تاکید کرد پکن طرف اصلی درگیری نبوده و به عنوان یک کشور اصلی مسئول، همواره متعهد به حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و ترویج حل و فصل سیاسی این موضوع بوده است.

گزارش ایرنا، روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا در ماه اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای مشترک که «اعلامیه واشنگتن» نامیده شد، اعلام کردند دو متحد درنظر دارند یک پایگاه مشورتی هسته‌ای تشکیل دهد. هدف از تشکیل از این پایگاه، تقویت بازدارندگی آمریکا برای سئول برابر پیونگ‌یانگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha