۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85236883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار آشتی بین دو کره شد

۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85236883
چین خواستار آشتی بین دو کره شد
دیدار رئیس جمهوری چین و نخست وزیر کره جنوبی

تهران-ایرنا-«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین امروز در دیدار با«هان داک سو» نخست وزیر کره جنوبی که برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی به چین سفر کرده است، خواستار آشتی میان کره جنوبی و کره شمالی شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا چین، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با بیان اینکه کشورش و کره جنوبی همسایه های نزدیک و شرکای جدایی ناپذیر هستند، افزود: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع مشترک دو کشور و مردم آن‌ها و نویدبخش صلح و توسعه منطقه است.

شی با تاکید بر ضرورت حفظ احترام متقابل میان پکن و سئول، تصریح که هیچ یک از دو طرف نباید از مسیر دوستی و همکاری خارج شوند.

نخست وزیر کره جنوبی نیز در این ملاقات، ضمن تاکید بر توسعه روابط سالم میان سئول و پکن، خواستار ایفای نقش سازنده چین برای حل و فصل مسائل شبه جزیره کره شد.

هان با اشاره به اینکه تحرکات اخیر کره شمالی سبب افزایش تنش در منطقه شده است،افزود: دو کره نه تنها با افزایش تنش های منطقه ای، بلکه با چالش های جهانی از جمله شرایط متزلزل اقتصاد جهانی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، سفر اخیر کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، این سفر واکنش های زیادی را از سوی کره جنوبی مبنی بر نگرانی های سئول از این سفر به دنبال داشت.

کره جنوبی از چین انتظار دارد با توجه به روابط ویژه میان پکن و پیونگ یانگ ، به کاهش تنش های ناشی از فعالیت های تسلیحاتی و هسته ای کره شمالی در منطقه کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha