سازمان ملل، جنایات اسرائیل را "نسل‌کشی غزه" بنامد
نسل کشی در غزه

تهران – ایرنا- سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه با انتشار نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست جنایات کنونی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه را در مکاتبات این سازمان به صورت رسمی "نسل‌کشی غزه" بنامد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزود: نسل کشی در غزه باعث زخمی شدن ۲.۵ درصد از اهالی این منطقه شده که در صورت مقایسه جمعیت غزه با کشورهای اروپایی و عربی، این ارقام معادل ۱۸ میلیون اروپایی و ۱۱ میلیون شهروند کشورهای عربی است.

این سازمان حقوق بشری تأکید کرد: شهادت بیش از ۱۷ هزار و ۱۴۴ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی را ثبت و مستندسازی کرده ایم که در میان آنها هفت هزار و ۲۰۸ کودک و سه هزار و ۷۱۶ زن به چشم می خورد. همچنین شمار زخمی های ثبت شده بیش از ۳۳ هزار و ۸۳۰ نفر است.

بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه، صدها قربانی همچنان مفقود الاثر و زیر آوار ساختمان ها هستند یا پیکرهای آنها در معابر یا مناطق مرزی مانده است و امکان انتقال آنها وجود نداشت که این امر باعث می شود شمار شهدا، بیش از ۲۰ هزار نفر تخمین زده شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha