۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85299270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عربی ۲۱: طوفان الاقصی «گوش موساد» را کر و «چشم شاباک» را کور کرد

تهران- ایرنا- پایگاه خبری عربی ۲۱ در تحلیلی با اشاره به آثار عملیات "طوفان الاقصی" بر روی رژیم صهیونیستی و این که تاثیرات این نبرد برای مدت‌های طولانی بر روی صهیونیست ها باقی خواهد ماند، نوشت: طوفان الاقصی «گوش موساد» را کر و «چشم شاباک» را کور کرد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا پایگاه خبری عربی ۲۱ در تحلیلی با عنوان «طوفان الاقصی چگونه مقاومت موازنه قوی را تغییر داد و معادلاتش را در غزه تحمیل کرد»، آورده است: عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، از حیث زمان و میزان و تبعات همانند موارد دیگر نبود و همانند نامش طوفانی در منطقه و جهان ایجاد کرد. این عملیات موازنه قوی را برهم زد و معادلات قوی ایجاد کرد که نتایج آن برای دهه ها برای فلسطینان خواهد ماند. این طوفان مجددا مساله در حال فراموشی فلسطین را احیا کرد و همچنین ارتشی که خود را شکست ناپذیر می دانست به زانو درآمد.

رزمندگان مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند و مواضع بسیار مستحکم نظامی صهیونیست ها را درهم شکستند و به مناطقی رسیدند که بدبین ترین افسران موساد هم انتظارش را نداشتند. رزمندگان مقاومت دیوار مجهز به تکنولوژی و تسلیحات دقیق را پشت سرگذاشتند.

این عملیات در عین حال به موساد و شاباک هم ضربه مهلکی وارد نمود و مقاومت گوش موساد را کر و چشم شاباک را کور کرد.

عملیات طوفان الاقصی همچنین ایده کیبوتس و شهرک سازی را کما برد، زیرا ظرف چند ساعت رزمندگان قسام بر چند شهرک صهیونیستی مسلط شدند و ارتش و پلیس رژیم صهیویستی فروپاشید و این رژیم پس از آن اقدام به تخلیه ساکنان شهرک‌های اطرف غزه کرد.

حماس با عملیات طوفان الاقصی، فلسطین را به عنوان یک معادله وزین مطرح کرد و راه را به روی موج سوارانی بست که به نام فلسطین سخن می‌گفتند. غزه محاصره شده موفق به تغییر موازنه رسانه ای هم شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی غزه کرد که در اثر آن تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha