یک درصد از تسهیلات اشتغالزایی وزارت تعاون امسال به بسیج سازندگی اختصاص یافت

ساری- ایرنا -رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: با مشارکت و همکاری وزارت اقتصادی و دارایی امسال یک درصد از تسهیلات وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برای اشتغالزایی طرح های بسیج سازندگی در مناطق محروم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در ساری با توضیح این نکته که بسیج سازندگی فقط به دنبال مشاغل خرد از طریق طرح های اقتصاد مقاومتی است، افزود : سال گذشته ۶ همت تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که برای بیش از ۸۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با انتقاد از این موضوع که سال گذشته نام بسیج سازندگی در جدول اشتغالزایی بودجه کشور حذف شده است و امسال نیز طبق شینده ها در فهرست قرار ندارد، گفت: این در حالی است که صحت سنجی فعالیت های اشتغالزایی این سازمان طبق رصد سامانه‌ برای دست اندرکاران به اثبات رسید.

رییس سازمان بسیج سازندگی با اظهار این که حدود ۴۰۰ طرح ایجاد راه روستایی و جاده بین مزارع کشور نیازمند تامین قیر رایگان از سوی دولت است، گفت: اگرچه این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ارجاع داده شد و مقرر شد تا نسبت به تامین قیر رایگان برای این تعداد طرح تامین شود، اما اگر به هر دلیلی انجا نشود، با توجه به این که مردم و خیرین در زیر ساخت های این طرح ها مشارکت خوبی داشته اند، با نارضایتی مواجه خواهیم شد.

سردار زهرایی به اجرای طرح های حمایتی بسیج سازندگی در قالب چهار قرارگاه رفع مشکلات مردم در مناطق محروم کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مسأله محوری برای رفع محرومت زدایی در بسیج سازندگی با همکاری دولت سیزدهم به درستی انجام شده است.

وی با اشاره به این که تامین آب شرب ۹هزار روستای کشور در دست اجرا است، گفت: طبق آمار حدود ۱۶ هزار روستای کشور فاقد آب شرب سالم هستند که تا سه سال آینده طرح های در اختیار بسیج سازندگی به اتمام خواهد رسید.

وی بر لزوم تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو برای اجرای طرح های آب رسانی به روستاهای محروم کشور تاکید کرد و بیان داشت :خط انتقال لوله آب، ساخت مجتمع آبرسانی و ایجاد مخازن از طرح های اجرای طرح های آب رسانی است.

وی به اجرای آبخیزداری و آبخوان داری بسیج سازندگی اشاره کرد و توضیح داد: طبق آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی ،۱۳۰ میلیون هکتار قابلیت اجرای طرح آبخیزداری دارد که ۹۲ میلیون هکتار آن اصلا مطالعات آبخیز داری و آبخوان داری ندارد.

سردار زهرایی تصریح کرد: با همکاری دولت سیزدهم مطالعه ۱۹ میلیون هکتار از طرح آبخیزداری کشور صورت گرفت و بسیج سازندگی طبق قرارداد باید تا چهار سال آینده این طرح ها را در این سطح به پایان برساند.

افتتاح یکهزارو ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در هفته بسیج

رییس سازمان بسیج سازندگی ضمن تبریک هفته بسیج از افتتاح یک هزارو ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و جاده بین مزارع خبر داد و گفت:‌ همزمان در ۱۴ استان کشور ۱۳ هزار گروه جهادی در ۴۰۰ نقطه خدمت رسانی را شروع کردند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۲ هزار گروه جهادی در یکهزار نقطه از مناطق محروم کشور مشغول کار هستند، گفت :‌۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی در سطح کشور با هدف ساماندهی و همبستگی قرارگاه‌های جهادی فعال است و با این رویکرد تمامی فعالیت های بسیج، منسجم و ساماندهی شده است.

سردار زهرایی نسبت به وجود حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در مازندران ابراز تاسف کرد و گفت: بسیج سازندگی به مناطق محروم نگاه ویژه ای دارد و این رویکرد به صورت عملیاتی اجرا می شود و استان مازندران در اولویت قرار دارد.

به گفته این مسول در بسیج سازندگی کشور به دنبال احیای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج با سپاه هستیم و از گروه های جهادی نیز می خواهیم تا اولویت های محرومیت زدایی در بخش های تامین آب شرب، آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، ایجاد پنل خورشیدی و سایر موارد را دنبال کنند.

پنجم آذر ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بسیج مستعفین به فرمان امام خمینی(ره) است وبرنامه های هفته بسیج از بسیت نهم آبان ماه تا پنجم آذر ماه برگزار می شود.

یک درصد از تسهیلات اشتغالزایی وزارت تعاون امسال به بسیج سازندگی اختصاص یافت

حماس هیمنه رژیم صهیونسیتی اسرائیل را درهم شکست

رییس سازمان بسیج سازندگی در ادامه به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی اینک به دنبال شکستن استقامت غزه است چرا که آنان از مقاومت، ایستادگی و وحدت مسلمانان ترس و دلهره دارند.

زهرایی با بیان این نکته که باید در جنگ روایتی رسانه ای بیشتر تلاش کنیم، توضیح داد: امروز موضع‌گیری مردم و مسوولان دنیا علیه رژیم کودک کش با روایت گری رسانه ای ایجاد شده است.

وی با ذکر این نکته که فقط یک گروه معادل سرزمین غزه را در یک روز ،رژیم اسرائیل را تصرف کردند، گفت: اعتقاد و نظام مهندسی نظامی نشان می دهد که رژیم صهیونسیتی اسرائیل بسیار ترسو و توخالی است و این نطفه حرام باید از زمین پاک شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروز وظیفه ما در قبال ملت غزه ورود فیزیکی و در میدان نیست، همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کردند، ما آمریکا را در حمایت از رژیم صهیونسیتی اسرائیل محکوم می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha