افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس تصویب شد

کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیته اقتصادی برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میزان ۹۰ درصدحقوق شاغلان اعلام کرد که این موضوع امروز(چهارشنبه) در صحن علنی نیز به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، روز شنبه هفته جاری پیشنهاد کمیته اقتصادی برنامه هفتم توسعه مجلس توسط محمدرضا پورابراهیمی مطرح و در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید که این مصوبه امروز در صحن علنی تصویب شد.

براساس این گزارش در صورت تایید این مصوبه در شورای نگهبان از سال آینده در سال اول برنامه هفتم یعنی سال ۱۴۰۳ متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم نیز ۳۰ درصد عملیاتی می شود.

بر اساس این گزارش منابع این طرح از محل ماده ۱۲ قانون برنامه ششم تنفیذ از محل حکم ماده ۱۲ قانون برنامه ششم خواهد بود که در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

روز گذشته مجلس با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان موافقت کرد بر این اساس مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه دولت را مکلف کرد نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha