تقاطع حیاتی کلانشهر کرمان معطل هزینه جابه‌جایی تاسیسات آب
تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان

کرمان - ایرنا - موافقت برای تخصیص زمین ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی، مشکلات اختصاص بودجه برای جابه‌جایی تاسیسات آب در زیرگذر تقاطع شهدای خلبان و نگرانی از آتش سوزی های عمدی در بوستان پردیسان قائم از مهمترین مباحث مطرح شده در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بود.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و چهارمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان روز یکشنبه در حالی با حضور شهردار کرمان برگزار شد که دستور کار مفصلی برای بررسی و تصویب پیشنهادات شهرداری و مردم ارائه کرد.

در این نشست اعضای شورا ضمن بررسی و رای گیری بندهای دستور کار جلسه، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با عملکرد شهرداری و همچنین مسائل شهری پرداختند.

تقاطع شهدای خلبان معطل هزینه جابجایی تاسیسات آب شهری

درخواست شهرداری کرمان برای تخصیص بودجه ۴۲۰ میلیارد ریالی به منظور انتقال خط لوله شرکت آب برای جابه جایی تاسیسات شهری تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان یکی از دستور کارهای مهم و پر بحث نشست شورای شهر کرمان بود که به رای گذاشته شد.

شهردار کرمان با اشاره به اهمیت طرح احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان گفت: اگر این بودجه تخصیص داده نشود، کار با وقفه روبرو می شود و باید شرایط کار برای پیمانکار این طرح فراهم شود.

محسن تویسرکانی افزود: اداره آبفا برای این جابه جایی گفته چون در بودجه امسال این طرح دیده نشده نمی توان برای آن پولی پرداخت.

وی تاکید کرد: بر اساس جلسات انجام شده، هزینه این جابه جایی را از طریق تهاتر با پیمانکار تامین می شود و پولی پرداخت نمی شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز گفت: ما به دلیل حساسیت و اهمیت طرح زیرگذر شهدای خلبان از هر اقدام تعاملی در راستای پیشرفت پروژه استقبال می کنیم.

حسین چناریان بیان کرد: اراده ای در دولت برای اجرای قانون درآمدهای پایدار نمی بینیم که باید به دستگاه های اجرایی تذکر دهیم، اما تقاضا دارم با توجه به اهمیت موضوع به این پیشنهاد شهرداری رای بدهیم.

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در این رابطه اظهار داشت: جابه جایی تاسیسات در پروژه تقاطع شهدای خلبان از طریق معاونت عمرانی استانداری پیگیری شود.

محمود بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز بیان کرد: از اهتمام شهرداری برای اجرای این طرح تشکر می کنم، اما اختصاص هزینه برای جابه جایی تاسیسات شهری توسط شورا و شهرداری نباید برای دستگاه ها رویه شود.

اعضای شورای شهر در پاسخ به نامه شهرداری کرمان بابت انتقال خط لوله شرکت آب برای جابه جایی تاسیسات شهری تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان رای گیری کردند که با توجه به تبصره ۲ بند ۹ ماده ۲ در قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها، با پیشنهاد شهرداری موافقت نشد.

شورای شهر کرمان از حل نشدن تقاطع شهدای خلبان تا احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی
صحن شورای اسلامی شهر کرمان

موافقت با تخصیص زمین احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی

در دیگر دستور جلسه امروز نشست شورای شهر کرمان در خصوص پیشنهاد شهرداری برای موافقت با واگذاری قطعه زمینی از املاک شهرداری برای ساخت بیمارستان جامع چشم پزشکی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به بحث گذاشته شد.

این ملک که پیشنهاد شده تا به تقاضای سرمایه گذار برای ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی برای مزایده عمومی گذاشته شود، این ملک کاربری فرهنگی و مذهبی دارد که در خصوص تغییر کاربری آن به حوزه درمان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در این رابطه گفت: این ملک کاربری فرهنگی و مذهبی دارد و با توجه به اینکه این منطقه به چنین فضایی نیاز دارد، باید این کاربری حفظ شود.

رییس شورای شهر کرمان هم در این خصوص اظهار داشت: هر چند ما کمبود مکان مذهبی و مسجد در شهر کرمان داریم اما احداث بیمارستان چشم پزشکی پیشرفته موجب توسعه شهر خواهد شد، تقاضا دارم با این پیشنهاد موافقت شود.

علیرضا نادری ادامه داد: البته اگر زمین مناسب تر وجود داشته باشد در اختیار سرمایه گذار از طرف شهرداری برای احداث بیمارستان قرار گیرد.

شهردار کرمان نیز گفت: افرادی از متدینان زمین هایی برای ساخت مسجد اختصاص داده اند اما به دلیل کمبود بودجه نیمه تمام می ماند و باید برای ساخت مسجد بانی طرحی پیدا کنیم که این پروژه ها را کامل بسازد.

تویسرکانی تاکید کرد: یکی از پزشکان تصمیم دارد مجتمع جامع چشم پزشکی بسازد و این مرکز برای استان های همجوار و جنوب کرمان نیز مرکز خدمت رسانی می شود.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار بسیار سخت است و این اتفاق برای استان کرمان بسیار خوب است و تقاضا داریم تا با اختصاص زمین موافقت شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز پیشنهاد داد تا در کنار احداث بیمارستان چشم پزشکی، سرمایه گذار فضایی برای امور مذهبی و فرهنگی در نظر بگیرد.

سید محمد صادق تقوی رییس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر کرمان نیز در رابطه با این پیشنهاد گفت: این فضا قابلیت بزرگی دارد تا ضمن احداث بیمارستان فضای فرهنگی و مذهبی نیز در کنار آن ایجاد شود.

اعضای شورای شهر کرمان پس از جمع بندی مباحث مطرح شده، پس از رای گیری با واگذاری یک قطعه زمین از طریق مزایده عمومی احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی طبق ضوابط و مقررات موافقت کردند.

اظهارات و دغدغه های اعضای شورای شهر کرمان

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان نیز در این نشست از شهرداری نسبت به اخذ ۲۵ درصد از ارزش املاکی که پس از سال ۱۳۹۰ از شهرداری طبق نقشه تفکیکی مجوز ساخت و سند ثبتی دریافت کرده اند، انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: قانون را باید رعایت کنیم و از چنین مصوباتی که مغایر با آرای قضایی و دیوان عدالت اداری است، خودداری شود.

شهرداری مصوبات شورا را اجرا کند

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌ فرهنگی شورای شهر کرمان اظهار داشت: اعتراضات به مصوبات شورا از طرف شهرداری می تواند به صورت کتبی اعلام می شود، اما باید مصوبات شورا حتما توسط شورا اجرا شود.

منصور ایرانمنش افزود: محاسبه عوارض امسال نسبت به سال گذشته نباید بیشتر از ۴۳ درصد باشد که در برخی اوقات بیشتر از این مقدار دریافت می شود.

تغییر رویکرد شهرداری ظرفیت های جدیدی ایجاد کرد

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان با اشاره به برون سپاری فعالیت های شهری به بخش خصوصی گفت: تغییر این رویکرد با قدرت در این دوره توسط شورا پیگیری شد تا توان شهرداری افزایش پیدا کند و ظرفیت های جدیدی ایجاد شود.

حسین چناریان با اشاره به خرید ماشین آلات توسط شهرداری تاکید کرد: انتظار داریم تفاوت بین اجرای پروژه ها توسط شورا و شهرداری و بخش خصوصی به لحاظ کیفیت، اولویت ها را شاهد باشیم و پیشرفت های اقتصادی و مالی و فنی را ببینیم.

نگرانی از آتش سوزی های عمدی در پردیسان قائم

رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان نیز گفت: در یک ماه اخیر شاهد ۱۸ مورد آتش سوزی در محوطه پردیسان قالئم بودیم که طبق اعلام آتش نشانی ۸۰ درصد موارد عمدی بوده است.

محمد امین شمسی خاطر نشان کرد: باید از این فضا که ارزشمند است مراقبت بیشتری انجام شود و از خطرات احتمالی آن جلوگیری کنیم.

شهردار کرمان بیان کرد: یکی از نگرانی های ما در شهرداری ماشین آلات بود که تامین و اجاره آن هزینه سرسام آوری سالانه داشت، اما اخیرا تعدادی ماشین آلات خریداری شده که نمونه آن در استان کرمان نیست.

تویسرکانی اظهار داشت: در بحث خدمات و ماشین آلات با مطالعات تجربیات قبلی اقدامتی شده که بازخوردهای خوبی هم داشتیم.

وی تاکید کرد: در بحث آغاز فصل مدارس کمک هایی برای تنظیف این محیط ها انجام شده و نگرانی هایی در رابطه با پل شهید زنگی آبادی داشتیم که با انجام زیرساخت ها این پروژه سرعت می گیرد.

شهردار کرمان تصریح کرد: آتش سوزی های جنگل قائم نیز نگران کننده است و باید تدبیری از سوی دستگاه های ذیربط انجام دهیم، البته خودمان نیز نظارت ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: از تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان نیز بازدید کردیم که کسبه دغدغه هایی داشتند و به زودی با باز شدن مسیر مشکل حل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha