۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85299423
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وخامت اوضاع پناهندگان روهینگیایی در سواحل اندونزی

تهران– ایرنا– بر اساس گزارش‌ها، گروهی متشکل از ۲۰۰ پناهجوی روهینگیایی که به غرب اندونزی وارد شده اند با وضعیت وخیمی به دلیل امتناع مردم از پذیرش آنان، مواجه هستند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از استریتز تایمز، مردم محلی در سابانگ در استان آچه اندونزی از پذیرش مسلمانان اقلیت میانمار امتناع می کنند و امروز سعی در عقب راندن آنها به دریا داشتند.

یکی از این پناهندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: ما ۱۵ روز است که در دریا گرفتار شده ایم. اکنون بسیار نگرانیم. نمی‌خواهیم جای دیگری برویم، فقط می‌خواهیم در این کشور بمانیم.

این سومین بار طی هفته اخیر است که مردم محلی آچه می‌خواهند صدها پناهجوی روهینگیا را پس از رسیدن به ساحل به دریا بازگردانند.

هفته گذشته، مردم محلی از پهلو گرفتن یک قایق جلوگیری کردند.

وخامت اوضاع پناهندگان روهینگیایی در سواحل اندونزی

به گفته مقامات محلی، بیش از هزار نفر روهینگیا در هفته گذشته وارد سواحل آچه شده‌اند.

تیمی از سازمان ملل متحد به این جزیره در منتهی‌الیه شمالی سوماترا رفته است تا مردم محلی و مقامات را از بازگرداندن مسافران به قایق های خود منصرف کنند.

فیصل رحمان، عضو آژانس حفاظت از پناهندگان سازمان ملل، گفت: وضعیت میدانی در حال حاضر خوب نیست. وی افزود مقامات در حال مذاکره برای جلوگیری از بازگرداندن پناهندگان به دریا هستند.

این آژانس اکنون بر دولت اندونزی فشار می آورد تا مهاجران روهینگیا را در یک پناهگاه موقت و دور از ساحل اسکان دهد.

به گزارش استریتز تایمز، در مقابل، برخی از اهالی آچه می گویند صبر آنها به سر آمده است و ادعا می کنند روهینگیایی ها منابع اندک غذایی را مصرف می کنند و گه‌گاه با مردم محلی درگیر می شوند.

سازمان ملل گزارش داده صدها پناهجو در سال ۲۰۲۲ به دلیل خطرات چنین سفرهایی با قایق های چوبی نامناسب در دریا جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

چندی پیش، رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی با بیان اینکه «آینده آوارگان روهینگیا همچنان نامشخص است»، خواستار دستیابی به راه حل سیاسی برای مسئله روهینگیا شد.

مارسودی روز شنبه در نشستی درباره موضوع روهینگیا در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تاکید کرد که آینده آوارگان روهینگیا همچنان نامشخص است.

وی خاطرنشان کرد وضعیت جهانی و شرایط میانمار، حل این موضوع را دشوارتر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha