۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85299435
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای الگوی کشت در همدان نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است

همدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اجرای الگوی کشت در این استان نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار این طرح با قوت اجرا می‌شود.

رضا بهراملو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: افزایش تولید، مصرف بهینه از آب و حفظ خاک اولویت سازمان جهاد کشاورزی همدان است که در این راستا الگوی کشت در استان به عنوان آزمونه (پایلوت) کشور مد نظر است.

وی اضافه کرد: اقدامات جهاد کشاورزی با محوریت حفظ منابع انجام می‌شود، بنابراین حفظ خاک حاصلخیز به ویژه کلاس یک و ۲ از الزامات است چراکه تنها ۲۹ درصد از اراضی کشور در این کلاس قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه محاسبات فنی، تاثیر مستقیم طرح بر تولید و جزئیات آنالیز شده است ادامه داد: اقتصاد کشاورز و سیاست‌های کلان توامان با هم باید در اجرای الگوی کشت دیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یونجه همدان قابلیت ثبت جهانی را دارد ، یادآور شد: این محصول با رقم خاص همچنین خواص شگفت انگیز دارویی در دستور ثبت جهانی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره ضرورت بسته‌بندی محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد: تولید در استان با قوت پیگیری می‌شود اما در بخش بسته‌بندی باید تغییر رویه ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بسته‌بندی با شفافیت تاریخ تولید، بازار پسندی صادراتی به همراه دارد از همین رو رویکرد بهره‌وری اقتصادی افزون بر بهره‌وری فیزیکی از جمله افزایش کیفیت و کمیت محصول در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha