گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اولین روز از آذر به موضوع گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی،اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت مردمی،سهم ۲۵ درصدی در خسارات بدنی رانندگی، افزایش سن بازنشستگی و رفع ابهامات، امدادرسانی در ۲۶ شهرستان متاثر از سیل و ایران جزو ۶ کشور چاق جهان پرداخته است.

به گزارش ایرنا، اولین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/تاثیر ۲ برابری تغییر اقلیم بر ایران نسبت به جهان

تغییر اقلیم چالشی است که کشور را نسبت به میانگین جهانی بیشتر تحت تاثیر قرار داده به طوری که ۶ تا ۷ برابر میانگین دنیا فرسایش خاک و سالانه ۱۲ سانتیمتر فرونشست زمین داریم، دلیل اصلی این شرایط، مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی است؛ با توجه به اهمیت موضوع دولت سیزدهم به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده است.

ایران از لحاظ دارا بودن ذخایر گازی رتبه دوم دنیا را دارد، یعنی مشکلی در زمینه تامین سوخت گاز ندارد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند و از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند، یعنی در هوای سرد از رقص شعله های آبی ناشی از سوخت گاز در بخاری ها لذت می برند و نگرانی از تمام شدن گاز داخل سیلندرها ندارند، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز تاکنون بیش از ۵ هزار روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با ۹۴ هزار خانوار به شبکه گاز متصل شده‌اند، در مجموع نزدیک به ۴۰ هزار روستا در کشور از نعمت گاز بهره مند شده اند.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان


پرونده خودروهای شوتی روی میز شورای عالی امنیت ملی

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی در جاده های کشور برای رانندگان ایجاد خطر می‌کنند، گفت: به شورای عالی امنیت ملی درخواست دادیم که دستور دهند خودروهای شوتی در زمان دستگیری برای ۶ ماه در پارکینگ توقیف شود.

سردار احمدرضا رادان در هشتمین رزمایش خودرویی و ارتقاء توان تحرک عملیاتی پلیس راهور فراجا و همچنین افتتاح مقرهای جدید پلیس راهور اظهار داشت: در ابتدای امسال به پلیس راهور اعلام شد که تصادفات جاده‌ای به ۱۲ درصد کاهش یابد اما با توجه به حجم مسافرت‌ها در نیمه نخست امسال، این شاخص از ۱۲ درصد فراتر رفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان


افزایش سن بازنشستگی و ابهاماتی که باید برای مردم رفع شود

مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی و سنوات خدمت بیمه‌پردازان همانطور که انتظار می‌رفت، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت؛ موافقان وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی را عامل اصلی این تصمیم می‌دانستند و مخالفان این اقدام را همسو با اسناد بالادستی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی نمی‌دانستند.

بازنشستگی به معنی کناره‌گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در پی بیماری و از کار افتادگی است؛ شخص بازنشسته تا زمانی که زنده است، از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کند و پس از مرگش بازماندگان واجد شرایط وی این مستمری را دریافت می‌کنند؛ پایان دوره خدمت برحسب سختی و زیان‌آور بودن کار و سال‌ها خدمت فرق می‌کند و همچنین پایان دوره خدمت در کشورهای مختلف متفاوت است.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

امدادرسانی در ۲۶ شهرستان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تخلیه ۱۴۷ واحد مسکونی از گل‌ولای، گفت: امدادرسانی در ۲۶ شهرستان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی‌ ادامه دارد.

بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۲۹ آبان تا ساعت ۵ صبح امروز اول آذر، افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر، به ۵۱ شهرستان و ۸۹ منطقه شامل ۱۸ شهر، ۴۵ روستا، ۱۵ منطقه عشایری و ۱۱ محور، در ۱۹ استان کشور امدادرسانی کردند.ادامه بر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

۱۰ میلیون موتورسیکلت‌ بیمه‌نامه ندارند/ سهم ۲۵ درصدی در خسارات بدنی رانندگی

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور با اعلام اینکه از حدود ۱۱.۵ میلیون موتورسیکلت در حال تردد در کشور فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار موتور بیمه شخص ثالث دارند، گفت: یک چهارم خسارت‌های پرداختی صندوق در سال گذشته به حوادث ناشی از این گروه از وسایل نقلیه اختصاص داشت.

موتورسیکلت یکی از عوامل حادثه ساز در سوانح رانندگی است که آمار بیمه مرکزی بیانگر آن است که اغلب آنها فاقد بیمه نامه هستند بر این اساس موتورسیکلت ها نه تنها به دلیل نداشتن بیمه نامه، در هنگام بروز تصادف خسارات سنگین مادی و معنوی به جامعه تحمیل می کنند، بلکه از نظر تمرد از قانون نیز الزامی برای خرید بیمه نامه و بهره مندی از مزایای آن را ندارند.ادامه مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

رشد ۷ درصدی تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در سال جاری

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از رشد ۷ درصدی تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در سال جاری خبر داد.

کیوان تاج بخش با بیان اینکه بیش از ۵۳ هزار مرکز طرف قرارداد مستقل با بیمه سلامت هستند، افزود: این مراکز شامل مطب‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مراکز توانبخشی و همه مراکز درمانی است که نسبت به انتهای سال ۱۴۰۱ افزایش هفت درصدی داشته است؛ بنابراین بیمه سلامت با مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خیریه قرارداد دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

دولت مردمی پس از ۱۵ سال وقفه طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرا کرد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال تاخیر بالاخره در دولت مردمی به اجرا درآمد و اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شد، دارای نقایصی است که باید پرستاران صبوری کنند تا با هم‌اندیشی مسوولان برطرف شود.

عباس عبادی افزود: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۸۶ تصویب شد باید همان سال اجرایی می‌شد؛ نه اینکه ۱۵ سال به تعویق بیافتد. پرستاران باید با صبوری ما را در رفع مشکلات این طرح همراهی کنند و ناملایمات نباید باعث شود مردم در دریافت خدمات سلامت آسیب بینند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

استعلام اشتراک صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت فعال شد

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: از این پس خدمت «استعلام اشتراک صندوق بازنشستگی کشوری» در تمامی دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور قابل انجام است.

براساس این اعلام، خدمت استعلام اشتراک صندوق پس از توسعه و تغییر زیرساخت لازم و بعد از مدتی وقفه، مجدد راه اندازی شده و از روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در همه دفاتر پیشخوان دولت درحال ارائه شدن است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

طب ایرانی در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ادغام شد

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه طب ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارد، از اجرایی شدن برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

دکتر صابر جباری با بیان اینکه طب ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارد، درخصوص طرح ادغام آموزه های طب ایرانی در نظام سلامت، گفت: برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه چندسالی است که مطرح شده و سال گذشته در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد ستاره‌شناسی ۶ مدال طلا کسب کردند

دومین المپیاد ستاره شناسی در کشور روسیه برگزار شد و تیم المپیاد ستاره شناسی جمهوری اسلامی ایران با کسب ۶ مدال طلا دوم شد.

اعضای تیم المپیاد ستاره شناسی جمهوری اسلامی ایران حنانه خرم دشتی، آریا فاتح کرداری، اشکان فرخ زادی، یاسمن فرخی، محمدمهدی کشاورزی، علی نادری لردجانی بودند که هر ۶ نفر موفق شدند مدال طلای این دوره از المپیاد را دریافت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

شیوع دیابت نوع یک در جامعه رو به افزایش است/ ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام اینکه شیوع دیابت نوع یک در جامعه رو به افزایش است، گفت: هشت درصد کودکان زیر ۵ سال چاق هستند که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر یونس پناهی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به مرجعیت علمی و ورود به سرامدان عرصه علم و فناوری و حل مسایل و مشکلات فعلی و آینده حوزه سلامت، موثر است، افزود: طبیعی است باید برای پژوهش چهار کار را انجام دهیم و الزامات و زیرساخت هایی داشته باشیم. اولین اقدام توسعه نیروی انسانی توانمند است که آمار موجود درباره فوق تخصص غدد گواهی این موضوع است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان


علت هشدار گوگل‌پلی در شبکه «شاد» چیست؟

شبکه شاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیراً برخی کاربران که از نسخه ۳.۰.۰ شاد استفاده می‌کنند با یک هشدار از سوی گوگل پلی روبرو شده‌اند که شاد را به عنوان یک برنامه مضر شناسایی کرده و احتمالاً گزارش‌های نادرست و شیطنت‌هایی از سوی برخی افراد، باعث ایجاد این هشدار شده‌ است.

در این بیانیه آمده است: شاد همواره با حداکثر دقت و تعهد، به حفظ اطلاعات و داده‌های کاربران می‌پردازد و دائماً سعی در بهبود فرایندهای خود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گام بلند دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر/ایران جزو ۶ کشور چاق جهان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha