۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85299592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فیلم | قلع و قمع عجیب درختان ورودی شهرک صنعتی سمنان

سمنان - ایرنا - چندین اصله درخت اکالیپتوس در ورودی شهرک صنعتی سمنان طی روزهای اخیر به طور عجیبی به وسیله بیل مکانیکی قلع و قمع شد و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این خصوص توضیحاتی ارایه کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان روز چهارشنبه در واکنش به این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: درختان اکالیپتوس به دلیل قرارگیری در مسیر ساخت سردر و پل روگذر شهرک صنعتی سمنان به دلیل رفع اشکال هندسی معبر و تامین زیرساخت‌ها از جمله شبکه روشنایی با بیل مکانیکی از ریشه درآورده و به کمربند سبز این شهرک منتقل شد.

وی با بیان اینکه البته هدایت‌گر بیل مکانیکی در زمان درآوردن ریشه درختان کمی خشونت به خرج داد، مدعی شد: تمامی ریشه‌ها به مکان دیگری انتقال یافت که مستندات آن موجود است.

محمدرضا باقری اظهار کرد: کاشت درخت اکالیپتوس به دلیل آسیب زدن ریشه آن به زیرساخت‌هایی از جمله شبکه آب و فاضلاب از سال‌های گذشته ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان سمنان درحالی مدعی درآوردن ریشه‌ درختان توسط بیل مکانیکی با هدف انتقال آنها به مکان دیگر شد که مشاهده‌های عینی خبرنگار ایرنا و مستندات موجود، خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سمنان جزو استان‌های پیشرو کشور در اجرای «طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت» برای داشتن سرزمینی سبز و آباد است؛ این طرح در اجرای تعهدات بین‌المللی و قوانین داخلی، بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و دستور رییس جمهور، در برنامه دولت مردمی سیزدهم قرار گرفت و مقرر شد طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشته شود.

بر این پایه، استان سمنان طی چهار سال، تولید ۱۰ میلیون نهال را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha