هشت روستا به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهند شد

آبادان - ایرنا - مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران را یکی از سه کشور منطقه دارای روستای گردشگری جهانی اعلام کرد و گفت: هشت روستا با قابلیت‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمصطفی فاطمی روز چهارشنبه در همایش ملی گردشگری سبز در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نتیجه به کارگیری شاخص‌های سازمان جهانی گردشگری در روستاها، ثبت روستای کندوان به عنوان نخستین روستای گردشگری جهانی بود.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های سازمان توسعه جهانگردی در خصوص معرفی بهترین روستاهای گردشگری به دنیا، روستاها از نظر توسعه زیرساخت، پایداری، هم‌زیستی با محیط‌زیست و حفظ فرهنگ بومی در کنار زنجیره گردشگری ارتقا خواهند یافت.

فاطمی با تاکید بر توجه به تولید صنایع دستی، احداث بازارچه صنایع دستی، وجود دفاتر خدمات مسافرتی و محل اقامت در روستاهای گردشگری جهانی گفت: مردم در توسعه این روستاها نقش اساسی خواهند داشت در صورتی که حکمرانی محلی نیز موافق با توسعه گردشگری باشد و زیرساخت‌های لازم برای حضور در مجامع جهانی لحاظ شود.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های ویژه خوزستان در حوزه گردشگری یکی از روستاهای شاخص این استان به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نام روستاهای گردشگری جهانی در وبسایت سازمان جهانی جهانگردی قرار می‌گیرد و آژانس‌های گردشگری در دنیا می‌توانند برای تورهای گردشگری از آن استفاده کنند.

فاطمی بیان کرد: در یک مقطع زمانی ۱۰۰ روستا به عنون هدف گردشگری داخلی معرفی شد که شاخص‌ها در بعضی از این روستاها تغییر و تعدادی نیز به شهر ارتقا یافتند؛ بازبینی کلی در این خصوص در حال انجام است و تا دهه فجر روستاهای جدید هدف گردشگری معرفی خواهد شد.

۲۰۰ مجموعه گردشگری کشاورزی در کشور وجود دارد

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران نیز گفت: صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در کل کشور رشد قابل قابل قبولی داشت و هم اکنون ۲۰۰ مجموعه گردشگری کشاورزی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به رویکرد و محور جدید در حوزه گردشگری کشور اظهار کرد: معرفی شهرهای مکمل سفر به عنوان محورهای جدید گردشگری در کشور مورد توجه قرار دارد.

فاطمی با بیان اینکه در همایش ملی گردشگری سبز در خوزستان، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و موضوع حیات وحش منطقه آزاد اروند مورد توجه قرار گرفته و امید است به توسعه گردشگری طبیعت‌گردی در استان منجر شود.

همایش ملی گردشگری سبز در تاریخ یکم و دوم آذر ماه در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود که در این همایش نشست تخصصی کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت گردی و گردشگری نجوم برگزار خواهد شد.

گردشگری سبز مفهومی محبوب در میان گردشگران، سرمایه گذاران و سایر ذی‌نفعان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته و به سرعت در حال افزایش است.

گردشگری سبز در واقع خدمات گردشگری پایدار، سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی را ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha