توسعه گردشگری سلامت در مناطق آزاد کشور مورد توجه است

آبادان - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری - اقتصادی و ویژه اقتصادی گفت: گردشگری سلامت در مناطق آزاد کشور به صورت ویژه مورد توجه است.

به گزارش ایرنا غلامرضا خلیلی‌نیا روز چهارشنبه در همایش ملی گردشگری سبز در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نگاه به گردشگری در مناطق آزاد کشور با توجه به مبادی ورودی گردشگران خارجی و جاذبه‌های طبیعی همه جانبه است و تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری استفاده شود.

وی به وجود هفت بیمارستان در منطقه آزاد اروند با پتانسیل علمی و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: قبل از کرونا رونق خوبی در این زمینه رخ داد و هم اکنون نیز روند پذیرش بیماران خارجی در آبادان و خرمشهر رشد خوبی دارد.

خلیلی‌نیا تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل استفاده در حوزه گردشگری، ظرفیت علمی مناطق آزاد است که بسیاری از افراد در کشورهای دوست و همسایه ترجیح می‌دهند برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری - اقتصادی و ویژه اقتصادی از برگزاری جشنواره بین‌المللی جنگ در منطقه آزاد اروند تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: آبادان و خرمشهر ظرفیت بی‌بدیلی در خصوص گردشگری دفاع مقدس دارند و سالیانه بیش از ۲ میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور از یادمان‌های منطقه بازدید می‌کنند.

پیشرفت ۸۰درصدی مطالعات طرح جامع گردشگری استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان نیز در این همایش گفت: برنامه جامع گردشگری دریایی استان خوزستان پیشرفت ۸۰درصدی دارد و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

توسعه گردشگری سلامت در مناطق آزاد کشور مورد توجه است

محمدحسین ارسطوزاده اضافه کرد: توسعه گردشگری دریایی در شهرهای ساحلی بدون فعالیت سازمان یافته در این زمینه، مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان بهشت باستانی با پنج بافت تاریخی، سه اثر جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی، جاذبه گردشگری خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی است که برخی از این آثار به خصوص جاذبه طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

ارسطوزاده ادامه داد: آبادان و خرمشهر از دیرباز به عنوان منطقه گردشگری معروف است و با برنامه‌ریزی مناسب در منطقه آزاد اروند و تشکیل شورای مشورتی در این خصوص نوید بخش آینده خوبی برای رونق گردشگری در منطقه خواهد شد.

همایش ملی گردشگری سبز در تاریخ یکم و دوم آذر ماه در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود که در این همایش نشست تخصصی کارشناسان طبیعت‌گردی سراسر کشور با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت گردی و گردشگری نجوم برگزار خواهد شد.

گردشگری سبز مفهومی محبوب در میان گردشگران، سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته و به سرعت در حال افزایش است. این نوع گردشگری در واقع خدمات گردشگری پایدار، سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی را ارائه می‌دهد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع شده است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha