۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85299865
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱.۵ میلیون یورو کابل‌ برق از یزد به عراق صادر شد

یزد- ایرنا - مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد با اشاره به کیفیت صادرات این شرکت گفت: در سالجاری ۱.۵ میلیون یورو کابل‌های برق از این شرکت به عراق صادر شده است.

به گزارش ایرنا «محمد جواد عسکری» روز چهارشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف شرکت کابلهای مخابراتی شهید قندی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولیدکننده کابل‌های مخابراتی در منطقه خاورمیانه است، اظهار کرد: اگر مشکلات ارزی تجار عراق حل شود قطعا صادرات بیشتری خواهیم داشت زیرا کشور عراق یکسری محدویت ها برای تجار کشور خود گذاشته و تامین مالی ارزی آزاد برای تجار مشکل است .

عسکری با بیان اینکه در تلاش هستیم توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای سوریه، افغانستان، ترکیه و ونزوئلا و کشورهای اوراسیا صورت گیرد گفت: ۹۰ درصد فیبر نوری مورد نیاز کشور توسط این شرکت تولید می شود .

وی با بیان اینکه همچنین ۹۰ درصد کابل‌های مخابراتی مورد نیاز کشور سوریه از طریق این شرکت تامین می شود خاطرنشان کرد: بودجه سالجاری این شرکت در سالجاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که در پنج ماهه نخست امسال توانستیم کل بودجه پیش‌بینی شده این شرکت در سالجاری را محقق کنیم.

عسکری تصریح کرد: تامین مواد اولیه و نقدینگی از مشکلات این شرکت در سالهای گذشته بود که با تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر بازده زمانی گردش نقدینگی این شرکت از سه سال به ۲.۵ ماه کاهش یافت که این امر موجب رفع مشکلات قبلی شرکت شد.

وی با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی تولید در حوزه کابل‌های نوری این مجموعه نسبت به سال گذشته افزود: تجهیزات و ماشین آلات جدید برای تولید ۹ نوع محصول جدید به ارزش سه میلیون یورو در حال خریداری است که تا پایان سال این دستگاهها در شرکت نصب می شوند.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد تصریح کرد: با نصب و تولید این محصولات ظرفیت بالایی را در بازار هدف در کشور و کشورهای اطراف خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سالانه ۱۷ هزار کابل خودنگهدار، ۳۰ هزار کیلومتر کابل نوری، ۲۵۰۰ کیلومتر کابل میکرو و سه هزار تن انواع کابلهای برق در این شرکت تولید می شود.

وی در مورد انتقال کارخانجات شهید قندی به خارج شهرهم گفت: این اقدام براساس تصمیمات توسعه معادن و مسئولان ارشد استان، از سال ۱۴۰۰ شروع شده و زمینی به وسعت ۶۰ هکتار در اطراف یزد به این منظور جانمایی شده است.

عسکری اضافه کرد: زمین‌های کنونی این مجموعه جهت کاربری تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم با مولدسازی، در حوزه فعالیت‌های معدنی مس و تولیدات کاتد و مفتول مسی، سرمایه‌گذاری ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومانی صورت گیرد.

برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی

مدیر عامل شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی شهید قندی هم گفت: این شرکت نخستین و بزرگترین تولیدکننده پنل‌های فتوولتائیک در کشور است .

"علی محمدپورصالح" افزود: خوشبختانه پنل‌های تولیدی این مجموعه از بالاترین بازدهی یعنی ۲۳ درصد برخوردار است و امیدواریم سهم بالایی در تامین تمام تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی را کسب کند.

وی با بیان این که دولت در بازه چهار ساله ایجاد جهار هزار مگاوات برق خورشیدی را در برنامه دارد، گفت: امیدواریم دولتمردان مانند برخی رقبای کشورمان در این حوزه همچون چین که ۱۶ درصد مشوق صادراتی و معافیت مالیاتی شرکت‌های فعال در زمینه برق خورشیدی را لحاظ کرده‌ است، حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داخلی داشته باشند.

وی افزود: هیات وزیران باید مانند سال‌های گذشته مشوق‌های سرمایه گذاری در نیروگاه‎های خورشیدی با استفاده از تولیدات داخلی را منظور کند تا در جهت حمایت و رونق از تولیدات داخلی گام مطلوبی برداشته شود.

شرکت کارخانجات تولید کابل شهید قندی در آبان ماه سال ۱۳۶۳ با هدف تولید انواع کابل‌های مخابراتی مسی و فیبر نوری، توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی کشور ، زیرپوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت درشهر یزد درزمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و بازیربنایی معادل دویست هزار مترمربع همگام باآخرین فناوری روز و به عنوان پدیده ای نو درعرصه تولیدکابل های مخابراتی تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha