۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85300008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ طرح بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰۰ طرح بهداشتی و درمانی استان با ۳۰ هزار متر مربع در حال ساخت است.

دکتر جواد شاهین فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های بهداشتی شامل خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه های اورژانس و بیمارستان در سراسر استان است.

وی افزود: برخی از این طرح های بهداشتی و درمانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاهین فر یادآور شد: مهمترین این طرح ها بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و توسعه بیمارستان پورسینا آشخانه در شهرستان سملقان است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اختصاص ۲۵ دستگاه دیالیز

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۲۵ دستگاه دیالیز جدید در سالجاری برای ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی استان اختصاص یافت.

وی افزود: تعدادی از این دستگاه های دیالیز در شهرستان های شیروان و رازوجرگلان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شاهین فر یادآور شد: اکنون ۵۶۸ بیمار کلیوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۱۸ بیمار دیالیزی هستند.

وی تصریح کرد: تمامی خدمات ارایه شده به بیماران دیالیزی در مراکز درمانی استان رایگان انجام می‌شود.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha