۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۵
کد خبر: 85300065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوسازی ناوگان اورژانس بابل نیازمند تدبیر فوری
آتش سوزی یک دستگاه آمبولانس فرسوده در بابل/ آذر ۱۴۰۲

ساری - ایرنا - آتش سوزی یک دستگاه آمبولانس فرسوده در محوطه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل باعث شد، تا ضرورت نوسازی زیرساخت اورژانس ۱۱۵ بابل پیش از گذشته نمایان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دایره خدمتی اورژانس ۱۱۵ بابل، جمعیت ۵۵۰ هزار نفری این شهرستان با هفت شهر، ۶ بخش در کنار حضور میلیونی مسافران و گردشگران در است.

گستردگی وسعت این شهرستان با دارا بودن نقاط حادثه خیز و صعب العبور همانند جنوب این شهرستان در بخش های بندپی شرقی و مناطق بالادست فیروزجاه به همراه بخش بندپی غربی و بابلکنار سبب شد که خدمات اورژانس ۱۱۵ بابل بسیار حائز اهمیت باشد.

از سوی دیگر گسترش اقامتگاهای بوم گردی در جنوب بابل و جاذبه های گردشگری جنگلهای هیرکانی به همراه چند سد بزرگ همانند سد البرز و سنبل رود باعث شد گردشگران زیادی روانه جنوب بابل شوند.

ترافیک های سنگین منتهی به جاده های جنوب بابل در بخش های بابلکنار و بندپی شرقی و غربی و صعب العبور بودن این جاده ها زمینه تاسیس پایگاه های اورژانس ۱۱۵ را در بخش های مختلف بابل در گذشته فراهم کرد.

در ماه های گذشته بسیاری از شهروندان بابلی در بخش های ۶ گانه این شهرستان با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی تعطیلی برخی از پایگاه های اورژانس محل اقامت خود را رسانه ای کرده بودند.

این شهروندان و کاربران شبکه های اجتماعی مدعی بودند که بسیاری از این پایگاه ها که در مناطق بخش فعال هستند زمین آنها توسط مردم اهدا شد و خیرین هم در ساخت آن نقش داشتندکه به خاطر فرسودگی ناوگان حمل ونقل اورژانس بابل نگران تعطیلی برخی از پایگاه ها هستند.

آن چه که کاربران در شبکه های اجتماعی نام می بردند پایگاه های اورژانس روستاهای سیدکلا بابلکنار، فیروزجاه، کمربندی امیرکلا، پیچاکلا و گتاب از جمله پایگاه هایی بودند که شهروندان مدعی تعطیلی آن شده بودند.

در آن مقطع رئیس اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی بابل کیفیت پایین سوخت را موجب از کار افتادن همزمان چهار دستگاه آمبولانس دیزل، و آسیب به چند آمبولانس دیگر را دلیل تعطیلی برخی پایگاه های مرکز فوریت های پزشکی بابل اعلام کرده بود.

نوسازی ناوگان اورژانس بابل نیازمند تدبیر فوری

از سوی دیگر در پی آتش سوزی یک دستگاه آمبولانس در روزهای اخیر، رییس اورژانس ۱۱۵ بابل با صدور پیامی که در کانال فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار گرفت ضمن تائید فرسودگی ناوگان حمل و نقل اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل، از تداوم این آتش سوزی ابراز نگرانی کرد، و از نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت و درمان کمک خواست تا تجهیز و نوسازی آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل را در دستور کار قرار دهند.

چالش آمبولانس های فرسوده

رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در این ارتباط بیان داشت : فرسودگی بیش از حد آمبولانس ها، در موارد متعدد منجر به از کار افتادن یا آسیب به این خودروها شده است.

نوسازی ناوگان اورژانس بابل نیازمند تدبیر فوری

میر سعید رمضانی با اشاره به این که، آتش سوزی یک دستگاه آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی بابل ضرورت تامین آمبولانس های جدید توسط وزارت بهداشت را بیشتر کرده است، بیان داشت : این آتش سوزی، خسارت جانی نداشته، اما نگرانی ها برای اتفاق های بعدی بیشتر کرد.

وی با بیان این که، نقص فنی ناشی از فرسودگی، علت آتش سوزی آمبولانس بود بیان کرد : این آتش سوزی موجب انفجار کپسول های اکسیژن موجود در داخل کابین خودرو شد که با حضور نیروهای آتش‌نشانی، حریق خاموش شد.

نیازمندی ۱۲ آمبولانس

رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ادامه داد : از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند، تقاضا می شود در جهت تامین حداقل ۱۲ آمبولانس مورد نیاز این دانشگاه، حمایت های لازم را داشته باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد : امروز باید قدردان خیرین بابلی باشیم که تا کنون برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و مسافران کمک کار ناوگان اورژانس بابل بودند.

نوسازی ناوگان اورژانس بابل نیازمند تدبیر فوری

شهرستان ۵۵۰ هزار نفری بابل داری ۶ بخش و هفت شهر می باشد که حدود ۱۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان خدمت رسانی می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha