رتبه نخست «تریاژ تلفنی» کشور را یک بانوی کارشناس اورژانس بابل از آن خود کرد

ساری - ایرنا - رتبه نخست تریاژ تلفنی (اولین محل برقراری ارتباط بین مددجو و سیستم فوریتهای پزشکی) را نرگس حسینقلی پور به عنوان کارشناس بانو در اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل از آن خود کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل، کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس این دانشگاه در نهمین دوره المپیاد فوریت های علوم پزشکی سراسر کشور رتبه نخست در بخش تریاژ تلفنی را کسب کرد.

این المپیاد همه ساله با هدف ارزیابی و ارتقای توان علمی و عملیاتی نیروهای فنی اورژانس و شناسایی نفرات برتر این حوزه برگزار می شود که در نهمین دوره این المپیاد، ۱۲۰ شرکت کننده از ۱۰ کلان منطقه اورژانس کشور در مشهد مقدس به رقابت پرداختند.

در مراسم پایانی المپیاد اورژانس کشور نفرات برتر بخش های مختلف، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند که نرگس حسینقلی پور کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل توانست برای اولین بار رتبه نخست را در بخش تریاژ تلفنی کسب و مورد تقدیر قرار بگیرد.

رتبه نخست «تریاژ تلفنی» کشور را یک بانوی کارشناس اورژانس بابل از آن خود کرد

نرگس حسینقلی پور کارشناس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه این المپیاد بیان داشت: از مهمترین ویژگی در بخش تریاژ تلفنی کنترل استرس و آرامش مددجو بوده تا مددجو با آرامش بتواند به راهنمایی های شما توجه کند.

وی افزود: زمانیکه مجبور شدید در چنین شرایطی با اورژانس ۱۱۵تماس بگیرید باید در درجه اول خونسردی خود را حفظ کرده تا بتوانید بیشتر به بیمار خود کمک کنید.

رتبه نخست «تریاژ تلفنی» کشور را یک بانوی کارشناس اورژانس بابل از آن خود کرد

این کارشناس بیان کرد: تا رسیدن نیروهای امدادی بر بالین بیمار یا مصدوم به توصیه ها و آموزش هایی که پشت خط تلفن از طرف کارشناس فوریت های پزشکی ارائه می شود گوش داده و عمل کنید و در هر صورت بایدخونسردی خود را حفظ کرد.

واحد تریاژ تلفنی، اولین محل برقراری ارتباط بین مددجو و سیستم فوریتهای پزشکی می باشد. این واحد به عنوان خط اول پاسخگویی، مستقیم و بدون واسطه با مددجو ارتباط برقرار کرده و علت تماس را ارزیابی می کند و براساس دستورالعمل مربوطه علاوه بر درخواست اعزام واحدهای عملیاتی بر حسب مورد، سعی در ارائه مشاوره به فرد تماس گیرنده می کند تا در حد امکان بروز عوارض متعاقب حادثه یا بیماری را به حداقل رسانده و بیمار/ مصدوم و صحنه حادثه را تا رسیدن نیروهای عملیاتی اورژانس در حد امکان مدیریت کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

تریاژ فرایند اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان است که بر اساس شدت وخامت حال بیمار انجام می‌شود.

تریاژ بیشتر در مواقع بحرانی مانند جنگ و زلزله و در اورژانس‌های شلوغ و در کل، در مواقعی که مراجعان از نظر تعداد بیش از توان پذیرش و خدمات‌دهی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از کشورها نظیر ایالات متحدهٔ آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، ایران و ایتالیا، در بدو ورود به بخش اورژانس (EMS)، بیمار توسط یک پرستار مجرب، تریاژ می‌گیرد.

واژه تریاژ از فعل فرانسویِ «تریه» (trier) به‌معنی جدا کردن و سوا کردن مشتق شده و به زمانی برمی‌گردد که در جنگ، بیماران بدحال را از کسانی که می‌توانستند به نبرد بازگردند جدا می‌کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha