کاردار ایران خطاب به نخست‌وزیر ایرلند: گام‌ محکم‌تری برای توقف جنایات اسرائیل بردارید

لندن – ایرنا – کاردار سفارت کشورمان از نخست وزیر ایرلند خواست که برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، تحریم و تشدید فشار دیپلماتیک روی سفیر این رژیم و همچنین همراه‌سازی سایر کشورهای اروپایی برای حمایت از فلسطین، گام‌های محکم‌تری بردارد.

به گزارش ایرنا، کاظم شریف کاظمی روز چهارشنبه در نشستی که با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مستقر در دوبلین و لئو ورادکار نخست وزیر ایرلند برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه مردم ایرلند موضع حمایتی و مناسبی را نسبت به تحولات فلسطین نشان داده‌ و رژیم صهیونیستی را بابت کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان و تخریب منازل مسکونی محکوم کرده‌اند اما انتظار می‌رود که دولت ایرلند نیز گام‌های عملی و محکم‌تری را در زمینه همراه کردن سایر کشورهای اروپایی برای حمایت از فلسطین بردارد.

در همین حال نخست وزیر ایرلند با مرور تاریخ حمایت این کشور از فلسطین تاکید کرد که دولت دوبلین همواره مخالف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی بوده است. وی همچنین از عدم اقدام متحدانه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که قادر به تحریم رژیم صهیونیستی و طرح پرونده اقدامات این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی نبوده‌اند گلایه کرد.

کاردار سفارت کشورمان در پاسخ تصریح کرد که غرب نیز در محکومیت قاطع جنایات این رژیم و تاکید بر توقف کشتار مردم فلسطین دچار لکنت‌زبان شده است.

وی کشورهای غربی را به برخورداری از معیارهای دوگانه متهم کرد و گفت که با وجود کشته شدن پنج هزار کودک فلسطینی، مقام‌های اروپایی و آمریکایی در روز جهانی کودک به دنبال واژه‌هایی بودند که رژیم صهیونیستی دلخور نشود.

شریف‌کاظمی با اشاره به موضع‌گیری‌های غرب در ماجرای جنگ اوکراین خاطر نشان کرد که رفتار این بلوک به وضوح نشان‌گر استاندارد دوگانه و زیر سوال رفتن منشور اخلاقی غرب است.

این درحالیست که به گفته دیپلمات ارشد کشورمان، رژیم صهیونیستی از سکوت مرگبار غرب، سوء‌استفاده کرده و به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد.

کاردار ایران خطاب به نخست‌وزیر ایرلند: گام‌ محکم‌تری برای توقف جنایات اسرائیل بردارید

وی در بخش دیگری از اظهارات خود واکنش غرب به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله اتمی علیه غزه را نامتناسب توصیف و هشدار داد که این مساله نظام عدم اشاعه تسلیحات اتمی و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

شریف کاظمی تصریح کرد: اکثر کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، انگلیس و آلمان دچار لکنت زبان هستند و درحالی با نرمش با رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند که این رژیم مرتکب جنایات جنگی شود.

کاردار سفارت ایران سپس با اشاره به تاریخ حمایت ایرلند از مردم فلسطین عنوان کرد که این کشور «متوجه است نظام آپارتاید با مذاکره و توافق سازگار نیست و رژیم صهیونیستی بدون فشار قاطع، دست از اشغال‌گری برنخواهد داشت.»

وی برهمین اساس گفت: «از دولت دوبلین انتظار می‌رود پرونده جنگ غزه را در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح و پیگیری، تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی وضع و روی سفیر رژیم صهیونیستی فشار دیپلماتیک جدی وارد کند.»

شریف کاظمی در پایان هشدار داد: «تاریخ تناقضات حقوق بشری و رفتارهای مبتنی بر معیارهای دوگانه را ثبت و نسبت به حمایت برخی از کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی قضاوت تندی خواهد داشت.»

به گزارش ایرنا، سفرای کشورهای اسلامی مستقر در دوبلین پیشتر نیز با رئیس مجلس ایرلند درباره آخرین تحولات جنگ غزه دیدار و رایزنی کردند.

کاردار سفارت کشورمان در ملاقات یادشده، از رئیس مجلس ایرلند خواست که از نفوذ و روابط خود با سایر مقام‌های اروپایی برای اقدام جدی و عملی در راستای متوقف کردن ماشین جنگی اسرائیل استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha