۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85300114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی: ضدحمله اوکراین در سرما با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که ضد حمله نیروهای نظامی کشورش با فرارسیدن فصل سرما با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در تلگرام، گفت که نیروهای اوکراینی با رسیدن فصل زمستان با مشکلات بسیاری روبرو هستند و عملیات تهاجمی این کشور به کندی پیش‌ می‌رود.

رئیس جمهوری اوکراین ادعا کرد که با وجود شرایط حاکم، عملیات در جنوب این کشور همچنان در حال انجام است.

نیروهای روسی در پاییز امسال حملاتی را به بخش‌های مختلف خط مقدم در شرق اوکراین آغاز و سعی کردند در شهرهای آودیوکا، لیمان و کوپیانسک پیشروی کنند.

زلنسکی با انتشار پیامی در تلگرام گفت: آب و هوای سرد در شهرهای لیمان، باخموت، دونتسک و آودیوکا نیروهای اوکراین را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی گفت: سرما عملیات نظامی اوکراین را پیچیده کرده و ممکن است درگیری‌ها وارد مرحله فرسایشی شود.

در حال حاضر یک پنجم خاک اوکراین در اختیار روسیه است. کی‌یف تابستان امسال یک ضدحمله گسترده برای بازپس‌گیری زمین‌های اشغال شده آغاز کرد، اما هنوز به موفقیت خاصی دست نیافته است.

پیشتر هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشته بود که نبردهای شدید در طول خطوط مقدم جنگ ادامه دارد و نیروهای اوکراینی در حال پیشروی تدریجی در محورهای بردیانسک و ملیتوپل در جبهه جنوب هستند.

وی افزود: نیروهای ما با مقاومت شدید نیروهای روسیه مواجه هستند که با استفاده از تله‌های انفجاری کنترل از راه دور سعی در جلوگیری از پیشروی ارتش اوکراین دارند و با استقرار نیروهای ذخیره، خطوط دفاعی خود را تقویت می‌کنند.

مالیار با اشاره به پیشروی نظامیان اوکراین در محور باخموت، تصریح کرد: اما با این وجود، نیروهای اوکراین بی وقفه سعی در بهبود شرایط برای پیشروی به داخل خطوط دفاعی نیروهای روسیه دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha