۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85300411
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی برای اجرای آموزش و پیشگیری از اعتیاد در ۲۰ محله قزوین

قزوین - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: انعقاد قرارداد آموزش و پیشگیری از اعتیاد در ۲۰ محله آلوده قزوین با سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی که توانایی نهادینه کردن این موضوع را در جامعه دارند، اجرایی شد.

حسن خدابنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای برنامه های پیشگیری و توانمندسازی در نظام آموزشی لازم است که مهمترین مباحث و موضوعات در رابطه با اعتیاد در مدارس و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد برای مدارس و دانشگاه‌ها، تاکید کرد: یکی از آسیب‌های مهم در حوزه اعتیاد، مدارس و دانشگاه‌ها هستند که آینده دانش آموزان و دانشجویان را به مخاطره می اندازد، بنابراین توجه ویژه به نسل جوان در سطح استان و آگاهسازی و توانمندسازی آنها بایستی بیش از پیش مورد توجه نهادهای متولی باشد.

خدابنده با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد می تواند این حوزه ها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه دارد، اظهار کرد: سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر همواره در تلاش هستند تا با فریب دانش آموزان و دانشجویان در محیط‌های آموزشی، سلامت این قشر را به خطر بیندازند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین به ترویج شعارهایی با مضامین پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: نصب این شعارها در ورزشگاه ها هنگام برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال، فوتسال و سایر رشته های ورزشی یکی از راهکارهای مهم آموزشی به جوانان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha