آزادسازی ۱۹۴هکتار زمین کشاورزی با تخریب ۶۶۵ بنای غیرمجاز در اسلامشهر

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر از آزادسازی ۱۹۴ هکتار زمین کشاورزی و اعاده به وضع سابق ۶۶۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: ۱۳ نفر کارچاق کن و سودجوی دخیل در ساخت و سازهای غیر مجاز توسط جهاد کشاورزی شهرستان شناسائی شده اند که باید با آنان قاطعانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه همواره تاکید ما به شهرداری، بخشداری و دستگاههای مسئول در این زمینه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز بوده است، گفت: مدیران مربوطه در این حوزه نباید هیچ ملاحظه ای برای عمل به وظایف خود داشته باشند و با همت و جدیت قانون را اجرایی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مدیران متخلف در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می شود، نامه زدن و اطلاع دادن کافی نیست و باید اقدام میدانی برای جلوگیری و پیشگیری از این تخلفات انجام شود.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه برخی کاستی ها به افزایش ساخت و ساز غیر مجاز در شهرها منجر می شود، یادآور شد: به عنوان تاخیر در بازنگری و ابلاغ طرح هادی احمدآباد مستوفی از جمله دلایلی است که به افزایش ساخت و ساز غیر مجاز در این شهر دامن زده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی و تعیین تکلیف ساختمانهای ناایمن شهرستان اضافه کرد: آنچه در ساخت و ساز غیر مجاز شاهد هستیم ساخت ساختمانهایی با استحکام پایین و ناایمن است و متاسفانه برخی مهندسین ناظر نیز ساختمانی که پی یا فنداسیون آن برای ۲ طبقه بوده و پنج طبقه روی آن ساخته شده را تایید می کنند.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha