۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اسلامشهر تخریب شد +فیلم

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر گفت: در سال جاری با ۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قضایی و ۱۲۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه عده ای سودجو و فرصت طلب با ساخت و ساز غیر مجاز به دنبال سودهای کلان خود هستند و در این بین تهمت های مختلف و گلایه های مردم متوجه مسئولان است، اظهار داشت: شهرداران، دهیاران و افراد مسئول در زمینه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز برای حفظ آبروی خودشان هم که شده باید قاطعانه به وظایفشان در این حوزه عمل کنند.

وی با بیان اینکه صرفاً با کار اداری و نامه نگاری نمی شود با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله و از بار مسئولیت شانه خالی کرد، افزود: باید اقدام میدانی توسط افراد مسئول در این زمینه صورت گیرد و از تمام ابزارهای قانونی جهت مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کنیم.

فرماندار اسلامشهر ضمن قدردانی از برخوردهای قضائی صورت گرفته با متخلفان حوزه ساخت و ساز غیرمجاز، با بیان اینکه دستگاههای نظارتی و قضائی در روزها و هفته های آتی نیز ورود جدی به این عرصه خواهند داشت، ادامه داد: هیچ ملاحظه و خط قرمزی در این زمینه نداریم و به نظر می رسد در شرایط فعلی برخورد قضائی و زندان است که می تواند به عاملی بازدارنده برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: مگر می شود در یک روستا ساختمانی هفت طبقه احداث شود، مگر آن روستا دهیار یا شورای روستا ندارد؟

۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اسلامشهر تخریب شد +فیلم

حبیبی با اشاره به اینکه اکثر آرای صادره در کمیسیون ماده ۹۹ تخریب بناهای غیر مجاز ساخته شده است، اظهار داشت: تمام دهیاران ملزم هستند تصاویر مربوط به اجرای آرای کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین تخریب طبقات غیر مجاز ساخته شده در روستاها را به فرمانداری ارسال کنند.

وی به وظایف نظارتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی وظیفه دارند نسبت به عملکرد شهرداران و دهیاران در حوزه ساخت و سازها نظارت داشته باشند همچنین اگر هرگونه دخالت، سفارش و فشاری از سوی اعضای شورا درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد باید توسط شهرداران و دهیاران به دستگاههای ذیربط گزارش شود.

فرماندار اسلامشهر افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته جهت برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرها و روستاها، اقدامات راضی کننده نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد. هرچند اسلامشهر در سطح شهرستانهای استان تهران در زمینه مقابله و برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha