۵۳ متخصص جدید در بیمارستان‌های خراسان‌شمالی به کار گیری شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از به کارگیری ۵۳ پزشک متخصص جدید در مراکز درمانی و بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر جواد شاهین فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نیروهای متخصص با تعامل سازنده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت متبوع جذب شده است.

وی افزود: این نیروهای متخصص درمانی در رشته های ارتوپدی، بیماری‌های داخلی، آسیب شناسی، بیهوشی، قلب و عروق، زنان و زایمان، کودکان، جراح عمومی، رادیولوژی، روانپزشک، گوش و حلق و بینی، بیماری های عفونی، جراح کلیه و مجاری ادراری، جراح مغز و اعصاب، چشم پزشک، رادیوآنکولوژی و بیماری های پوستی به کارگیری شدند.

شاهین فر با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات پزشکی و درمانی در سطح استان، گفت: مراکز درمانی مناطق محروم خراسان شمالی طی عملکرد دولت از ۲ پزشک متخصص در رشته های داخلی، زنان و زایمان و کودکان بهره مند شدند.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایط ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، گفت: پیش از این میزان ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار استان کمتر از ۱۵ درصد بود که با ایجاد مشوق های مالی و شرایط کاری بهتری این رقم در دولت سیزدهم به ۲۱ درصد افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا هشت واحد مهمانسرا برای ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار استان تامین و تجهیز شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با هدف ماندگاری پزشکان در استان بخشی از معوقات آنها پرداخت شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha