۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85300587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسلام‌آباد: بریکس یک مجمع مهم برای کشورهای درحال توسعه است

اسلام‌آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اقدام این کشور برای ثبت درخواست پیوستن به گروه بریکس را تایید کرد و افزود: بریکس یک مجمع چندجانبه‌گرایی مهم برای کشورهای درحال توسعه است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد اظهار داشت که درخواست رسمی پاکستان برای عضویت در بریکس به مراجع ذیربط در این سازمان ارائه شده است.

وی افزود که اسلام‌آباد پس از اجلاس اخیر سران بریکس در ژوهانسبورگ تصمیم گرفت که برای پیوستن به آن اعلام تمایل کند زیرا به عقیده ما بریکس یک مجمع مهم برای کشورهای درحال توسعه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت چندجانبه گرایی بریکس، موافقت با درخواست پاکستان را در دستورکار قرار دهد.

محمد خالد جمالی سفیر جدید پاکستان در روسیه به تازگی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که اسلام‌آباد درخواستی برای پیوستن به گروه بریکس (BRICS) در سال ۲۰۲۴ را با احتساب پشتیبانی و کمک مسکو در روند عضویت، ثبت کرد.

وضعیت غزه

ممتاز زهرا با محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر لزوم برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وی افزود: پاکستان اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و هیچ ارتباط دیپلماتیک یا اقتصادی با آن ندارد لذا ما همواره از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع کرده و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مطالبه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، شهرک سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد و افزود که اسلام‌آباد نسبت به اقدام شهرک نشینان در فلسطین اشغالی به شدت ابراز نگرانی می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت روابط پاکستان با افغانستان نیز گفت که اسلام‌آباد از طالبان افغانستان مطالبه می‌کند که اقدامات فوری و موثر برای مقابله با تروریسم از جمله تهدید گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان انجام دهد.

ممتاز زهرا افزود: پاکستان با هیات حاکمه موقت افغانستان پیرامون مشکلات ناشی از تروریسم و وجود پناهگاه‌های امن عناصر تحریک طالبان در خاک افغانستان در تماس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha