اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در جنوب تهران/ دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در محلات شوش و هرندی واقع در جنوب تهران و دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش متواری و سابقه دار این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، سرهنگ سعید راستی روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای مطالبات و درخواست‌های مردمی، اجرای طرح‌های اقتدار و ارتقای امنیت اجتماعی در برخورد با اراذل و اوباش با مشارکت رده های تخصصی و انتظامی در محلات جنوب تهران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در پاسخ به درخواست های مردمی در مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی برنامه ریزی شده است، افزود: تیم‌های مختلفی از ماموران پلیس ضمن اجرای طرح در محلات هرندی و شوش، ۲ تن از اراذل و اوباش تحت تعقیب و سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ راستی تاکید کرد: پلیس هرگونه بی نظمی و نقض قانون و حقوق شهروندی را چشم پوشی نکرده و با مسببین و عاملان آن برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم از پلیس و دستگاه قضایی برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است، ادامه داد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در مراحل آتی این طرح‌ها، برخورد پلیس با اوباش، سخت، قاطع و اثر بخش خواهد بود.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ از شهروندان خواست تا ضمن همراهی با پلیس، گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق پل ارتباطی و سامانه پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای در محله خاوران

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری یک مرد جوان که با استفاده از موتورسیکلت با پلاک مخدوش اقدام به موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است.

سرهنگ رسول بهرامی توضیح داد: ۳۰ مهر ماه سال جاری تیم عملیات کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت زنی در محدوده خیابان خاوران تهران به یک دستگاه موتورسیکلت تکرو با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی گفت: متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود حرکت کرد و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری، گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهم در کوتاهترین زمان متوقف شد.

سرهنگ بهرامی ادامه داد: متهم برای فرار به ماموران حمله ور شد که با هوشمندی ماموران و شگرد های پلیسی متهم زمین گیر و در نهایت دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراهی که در روز جاری سرقت کرده بود کشف شد افزود: با انتقال متهم به مقر پلیس مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد در امر سرقت می باشد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که در این خصوص شناسایی مال باختگان در دستور کار ماموران قرار گرفت و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان خودرو با ۲۰ فقره سرقت

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۳ سارق خودرو در گشت زنی های انتظامی خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: یکم آذر ماه ماموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان مهرابی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری که راننده آن به آهستگی از کنار خودرو های پارک شده در کنار خیابان عبور می کرد مشکوک می شوند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، خودرو دارای سابقه سرقت می باشد و همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: سارقان خودرو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری آسیب وارد کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز متهمان توجهی به فرمان‌های پلیسی نمی‌کردند، ادامه داد: ماموران با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، خودرو را متوقف و هر سه متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم پور گفت: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران در ساعات پایانی شب در خیابان های خلوت تهران و ۲۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و از خودرو متهمان ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی افزود: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha