مظلومیت در اوج اقتدار از ویژگی‌های بارز جمهوری اسلامی است

ساوه - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از عالی ترین جلوه های جمهوری اسلامی این است که در اوج اقتدار، مظلومانه شهدایی را در مسیر آرمان‌هایش تقدیم کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی پنجشنبه شب در یادواره شهدای هفت شهید طلبه و علمای ساوجی در مسجد انقلاب ساوه با بیان اینکه ایمان و عمل صالح، علم و دانش، جهاد در راه خدا با مال و نفس سه معیار برتری جامعه و اعضای آن نزد خداوند متعال است، اظهار کرد: علمای شهید همه این ویژگی ها را در خود پرورش داده و در مسیر آرمان های الهی جهاد کرده اند.
وی افزود: بزرگداشت شهدا یادمان شخص و شخصیت ها نیست بلکه گرامیداشت معیارهای برتر است و ارج نهادن به این ارزش ها از آموزه های اسلامی و انقلابی است.
َآیت الله اراکی با بیان اینکه جهادگران هرکدام از معیارهای الهی را داشته باشند نزد خداوند و جامعه مورد احترام و توجه هستند، افزود: شهدا و خانواده های آنان از جمله این جهادگران هستند که جان و عزیزترین دارای خود را برای آزادی، آرامش و امنیت جامعه و برقراری ارزش های متعالی الهی تقدیم کرده اند.
وی با بیان اینکه شهدا و نیروهای جان برکف انتظامی و امنیتی که در اغتشاشات سال گذشته جان خود را در مسیر امنیت کشور دادند، نیز در این مسیر قرار دارند ، یادآور شد: این شهدا در اوج اقتدار به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند چراکه مقابل تخریب و توهین اغتشاشگران و آشوبگران با دستانی خالی ایستاده بودند.
نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در راستای رفعت اسلامی با بسیاری از این اغتشاشگران به گونه ای برخورد کرد که دوباره به آغوش جامعه برگردند که این مساله نیز عدالت محوری این نظام را به رخ جهانیان کشید.
آیت الله اراکی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روحانی و عالمان برجسته شهر ساوه گفت: شهر ساوه از قرون اولیه اسلامی تا کنون شخصیت های بزرگ دینی را در خود تربیت کرده و از مناطق عالم خیز بوده است.
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه نیز گفت: علمای بزرگی در این شهرستان پرورش یافته اند که سرآمد آنان علامه عسکری از افتخارات تشیع است.
مرثیه سرایی و شعرخوانی از دیگر برنامه های این آیین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha