۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85301328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز به رتبه یکم کشوری در پژوهش و فناوری دست یافت

کرج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار البرز گفت: این استان در پژوهش و فناوری از رتبه ۳۱ به رتبه نخست کشوری دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" کاوه حدادپور" روز جمعه در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان البرز افزود: این رتبه اول در نتیجه شاخص های مختلف و رشد فوق العاده شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور به میزان ۶۵ درصد ، رشد ۱۰۰ درصدی مقالات علمی، پژوهشی بنیادین و کاربردی به تعداد بیش از ۱۴ هزار عنوان بوده است.

وی با تاکید بر اولویتهای استان البرز و بسترسازی تبدیل ایده به محصول در سطح جامعه بیان کرد: با توجه به استقرار بیش از ۱۰۰ مرکز علمی تحقیقاتی و آموزش عالی در سطح استان ، استفاده از تمام ظرفیتهای استان در این رابطه با تمام قدرت مصمم هستیم از جایگاه برتر استان به عنوان قطب علم و فناوری در کشور دفاع کنیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد .

حدادپور ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی و فناورانه استان البرز را در سطح کشور بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی دقیقی انجام شده که فرایند تبدیل ایده به محصول و تبدیل محصول به تولید و سپس بازاریابی و تجارت محصولات از مقصد استان تنظیم و ریل گذاری شود.

البرز به رتبه یکم کشوری در پژوهش و فناوری دست یافت

وی تاکید کرد: در این راستا نقش هفته پژوهش و فناوری به عنوان حلقه واسط ارتباط صنعت و دانشگاه برای استان البرز بسیار حایز اهمیت و تعیین کننده است .

نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش البرز با توجه به برگزاری هفته پژوهش و فناوری در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ ، عملکرد کمیته‌ها و دبیرخانه‌های ۹ گانه ذیل ستاد هفته پژوهش و فناوری، همچنین در خصوص کم و کیف برنامه‌ها و تعیین محل نمایشگاه فن بازار ، تعیین نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برگزارشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha