بسیج در منطقه غرب آسیا تبدیل به الگو شده است

بوشهر-ایرنا- جهانی شدن تفکر و نگرش بسیجی، تحقیر رژیم صهیونیستی در تقابل با نیروهای مقاومت و ضرورت راه اندازی مجدد فرودگاه جم بخشی از محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

بسیج در منطقه غرب آسیا تبدیل به الگو شده است

امام جمعه برازجان گفت: بسیج از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی فراتر رفته و به الگویی موفق و مطمئن برای مسلمانان انقلابی بویژه در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار کرد: شکل گیری حزب‌الله لبنان، دفاع مردمی عراق، سوریه، یمن و به طور کلی شکل گیری الگوی مقاومت مردمی در کشورهای اسلامی از موفق ترین نمونه‌های الگوبرداری از بسیج مستضعفین است.

وی بیان کرد: مقاومت فلسطین نیز امروز متأثر از الگوی بسیج و این نگرش با دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر مردمی بودن، روحیه خدمت بی منت، خستگی ناپذیری، پشتکار و اخلاص در عمل، عزم جهادی و انقلابی و پیشرو بودن، روحیه ولایت پذیری توانسته به موفقیت برسد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: نسیم فرهنگ بسیجی در هر عرصه‌ای بوزد و آهنگ دلنشین فرهنگ بسیجی در هر محیطی از اجتماع نواخته شود آن عرصه و محیط اجتماعی را متحول می‌کند.

مصلح ادامه داد: به جرأت می‌توان پیشرفت و تحول آفرینی در کشور را مرهون فرهنگ و تفکر بسیج دانست.

وی افزود: بسیج امروز فراتر از یک سازمان، در جایگاه یک نهاد اجتماعی درآمده و بعد از نهاد خانواده، بسیج مهم‌ترین، اثرگذارترین و موفق ترین نهاد اجتماعی جامعه به شمار می‌رود و عضوی از ساخت و نظام اجتماعی محسوب می‌شود.

وی گفت: امروز مردم مظلوم غزه با همه مصیبت‌ها و رنج‌ها و با تمام مظلومیتشان پیش چشمان مردم جهان، پیروز میدان هستند نه رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل، رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را محاصره کرد، حتی به زنان باردار و نوزادان بیمارستان‌ها و مهدکودک‌ها رحم نکرد این‌ها به قول خودشان می‌خواستند نیروهای حماس را از بین ببرند؟

مصلح افزود: ما عامل اصلی تمامی این جنایات را آمریکا با همدستی انگلیس و فرانسه و آلمان و اسرائیل را عامل دست نشانده آمریکا در جنایات غزه می‌دانیم.

وی افزود: "طوفان الاقصی" گرچه تحت الشعاع جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما این یک عملیات غرورآفرین بود و موجب خفت و ذلت جبهه استکبار شد.

راه اندازی مجدد فرودگاه «جم» سرعت‌بخشی شود

امام جمعه جم گفت: انتظار است با همراهی و پیگیری همه مسؤولان، در راه اندازی فرودگاه شهر جم سرعت بخشی شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: عامل تعطیلی فرودگاه مدیریت وقت شرکت پالایش گاز فجر جم بوده و الان هم باید خود پالایشگاه گاز فجر جم پیگیری و راه اندازی کند.

وی بیان کرد: تعلل در این زمینه معنایی ندارد چراکه این مطالبه جدی مردم بوده تا از این طریق جفایی که در حق شهرستان و مردم شده بزودی و با قاطعیت جبران کنید.

امام جمعه جم تصریح کرد: اکنون شرکت غیر صنعتی آمادگی کامل راه اندازی دارد ولی لازم است پالایشگاه همکاری کامل کند و امیدوارم با رایزنی مسؤولان شهرستان این مهم به سرانجام مطلوبی برسد.

محمدی اظهار داشت: از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم در سطح وزارت نفت این مساله را تا حصول نتیجه سریع و قاطع پیگیری کند.

وی از ورود مدیرکل دادگستری استان بابت ورود به موضوع پیگیری فرودگاه شهر جم قدردانی کرد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ادعاهای پر طمطراق رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت نظامی‌اش، با درخواست کمک از آمریکا در جنگ با گروه حماس در تناقض است.

وی بیان کرد: رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی ایران مقارن با شکست‌های اسرائیل در جنگ غزه رقم می‌خورد و مهم‌ترین پیام این رونمایی بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ادامه‌دار بودن پیشرفت ایران در تمام حوزه‌ها بویژه دفاعی، در عین پسرفت قدرت‌های غربی در حوزه نظامی است.

محمدی با اشاره به درس‌هایی از مدرسه غزه مظلوم و مقتدر ادامه داد: درس اعتماد به وعده‌های الهی، درس وحدت و اتحاد، درس تدبیر، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، درس اتکا به حمایت مردم و درس شکست محاسبات شیطانی از جمله این درس‌ها است.

وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: دستاوردهای نیروی دریایی ارتش مقتدر بعد از انقلاب چشمگیر است و این نیرو به دور زمین، نشان از عزم جدی و اقتدار بود.

فرهنگ بسیجی ظرفیتی برای تحول درونی در جامعه است

امام جمعه خورموج گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنان را به رشد معنوی و اخلاص برساند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج اظهار کرد: با توجه به نقش انکارناپذیر تفکر بسیجی در پیشرفت کشور باید اندیشه و فرهنگ بسیجی بیش از پیش در کشور نهادینه شود.

وی در ادامه از بسیجیان و سایر نیروهای مردمی برای برگزاری باشکوه یادواره شهدای شهرستان دشتی قدرانی کرد.

امام جمعه خورموج همچنی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این جمع تمام خوبی‌های عالم است و الگوی زندگی حضرت زهرا (س) هیچگاه تکراری و کهنه نمی‌شود، از این رو شناخت سیره فاطمی بر همگان لازم است.

وی تاکید کرد: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آن حضرت است.

زاهددوست با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: هم صهیونیست‌ها و هم غربی‌ها از روند جنگ به شدت نگران هستند چرا که روند جنگ در جهت اهداف آنان نیست.

وی گفت: مردم غزه با وجود اینکه ۶ هفته است زیر بمباران اسرائیلی‌ها هستند، هیچ تمایلی به ترک خانه و شهرشان ندارند از طرفی شاهد راهپیمایی و اعتراض خانواده اسیران اسرائیلی به آزادی فرزندان‌شان هستیم، در این صحنه‌ها اوج استقامت در یکطرف و وارفتگی در استیصال در طرف دیگری آشکار است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: سرنوشت جنگ غزه را ادوات و تجهیزات جنگی مشخص نمی‌کند بلکه سرنوشت نهایی جنگ را استقامت تعیین می‌کند و کسانی در برابر سختی‌ها استقامت کنند بر اساس تعالیم قرآنی و هم بر اساس واقعیات صحنه جنگ پیروز میدان نبرد غزه خواهند بود.

وی عنوان کرد: در تمام این جنایات بایدن رئیس جمهور خرفت آمریکا شریک است چراکه هر روز ۳۵۰ میلیون دلار برای این جنگ هزینه کرده است.

مشکل کالای ملوانی که برای بندرنشینان این منطقه ایجاد شده است باید حل شود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: اگرچه مسئولان کشوری و استانی و بخصوص فرماندار شهرستان ، پیگیر مطالبات و مشکلات معیشتی مردم شدند اما بر اساس برخی تدبیرهای غیرکارشناسنانه در خصوص  کالای ملوانی همه ساله گرفتاری هایی برای مردم ایجاد می شود.

وی گفت: مردم این منطقه زندگی و معیشتشان به دریا وابسته است و در این برهه حساس نباید تصمیماتی غیرکارشناسانه در ارتباط با معیشت گرفته شود.

امام جمعه گناوه افزود: باتوجه به اینکه رهبری سیاست های کلی دریامحور را ابلاغ کرده است باید به مردم کمک شود.

وی با بیان اینکه با پدیده شوم قاچاق به شدت مخالف هستیم، گفت: کالایی که وارد گمرک می شود یا مرجوع یا ترخیص می شود،نباید به عنوان قاچاق بشمار آورده شود و در مصاحبه‌ها باید کارشناسی شده حرف زده شود.

رکنی حسینی به موضوع آتش بس بین اسرائیل و حماس اشاره و بیان کرد: برنده جنگ نابرابر ۴۷ روزه به طور قطع مردم مظلوم غزه هستند که با صبوری و نداشتن، آب، برق و بیمارستان مقابل صهیونیست ها مقاومت کردند.

امام جمعه گناوه گفت: قدرت نمایی رژیم غاصب صهیونیست تنها در بمباران بیمارستان ها، مدارس و کشتار زنان و مردان مظلوم بود و در بقیه عرصه ها نتوانست به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه سه هدف شامل نابودی حماس، نجات اسرا و کوچ کردن مردم غزه به کشورهای همسایه را برنامه ریزی کرده بود که همه آنها شکست خوردند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، افزود: از منظر و دیدگاه امام راحل و رهبری،  بسیج یک پدیده مبارک،  ارزشمند و عظیم و ماندگار و  بسیجیان مصداق کامل ایثار، فداکاری، اخلاص و عشق به خدا و اسلام و شهادت  هستند.

رکنی حسینی گفت: تفکر بسیج و بسجی در جهان معاصر مرهون امام راحل(ره)  است و امروز اگر مقاومت در مقابل دشمن می ایستد چنن تفکر بسیجی متبلور شده است.

مسئولان اختلافات را در فضای مجازی مطرح نکنند

حجت الاسلام محمود اسدی در خطبه های نمازجمعه این هفته دیلم اظهار کرد: دلسوزی مردم این نیست که مسوولان تشویش اذهان عمومی نکنند، بلکه دلسوزی آن است که  اتحاد قلوب داشته باشیم، در میدان باشیم و کمک به یکدیگر کنیم.

وی گفت: از همه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تقاضا دارم که مسائل تخصصی را با اهل خبره و متخصص مطرح کنید، در یک محل بنشینید و گفت و گو و رفع اختلاف کنید.

امام جمعه دیلم افزود: اختلافات را در فضای مجازی مطرح نکنید و موجب منکر در فضای جامعه نشوید، چرا که اعتماد مردم هم از شما و هم از نظام مقدس اسلامی سلب می شود.

وی از اقدام و پیگیری فرماندار دیلم در جهت نجات یک کودک تقدیر و بیان کرد: اقدامی که فرماندار در جهت هماهنگی پرواز بالگرد هوانیروز نسبت به نجات جان یک کودک کرد، موجب خوشحالی یک خانواده و مردم شهرستان شد.

اسدی گفت: این اقدام  مصداق معروف است و باید مسئولان اینگونه پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha