حاشیه‌نگاری سفر وزیر فرهنگ به سمنان؛ از اهدای تندیس تا بوسه بر پیشانی

سمنان - ایرنا - گپ‌وگفت‌ صمیمانه با کودکان اتباع افغانستانی، اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران به فرزند شهید مدافع حرم و بوسه بر پیشانی آیت‌الله شاهچراغی پدر معنوی استان از جمله حاشیه‌های سفر امروز(جمعه) محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه در بدو ورود به استان سمنان مورد استقبال استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران و مردم دیار دارالمرحمه قرار گرفت.

وی با حضور بر مزار شهدای والامقام آرمیده در حرم حضرت یحیی(ع) با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد و سپس به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه بعدی خود راهی محل برگزاری نخستین همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال در سمنان شد و از نزدیک با نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در این همایش به گپ و گفت پرداخت.

آنچه در این بازدید خودنمایی می‌کرد؛ گفت وگوی گرم و صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نوجوانان شرکت‌کننده در همایش بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه بعدی خود در آیین اعطای تندیس پایتخت کتاب ایران به استاندار سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان حضور یافت و در بدو ورود با نقالی‌خوانی یک هنرمند مواجه شد که حاضران را به وجد آورد.

در ابتدای آیین اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران، کودکان افغانستانی با لباس‌های محلی و خواندن ۲ سرود زیبا با مضمون کتاب و کتابخوانی توجه حاضران را جلب کردند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با لبخندی پرمعنا از کودکان قدردانی کرد.

یکی از کودکان این گروه هنری، فرزند شهید مدافع حرم بود که پس از اجرای برنامه مورد تفقد ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

حاشیه‌نگاری سفر وزیر فرهنگ به سمنان؛ از اهدای تندیس تا بوسه بر پیشانی

نمایشی جذاب با مضمون پیروزی دانایی بر جهل با سلاح کتاب و کتابخوانی در آیین اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران به استاندار سمنان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران شد که بر تب و تاب محفل افزود و مورد تشویق قرار گرفت.

در نهایت پس از سخنرانی‌ها و برنامه‌های دیگر، نوبت به اصلی‌ترین بخش سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمنان رسید؛ تندیس پایتخت کتاب ایران از سوی اسماعیلی به سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان اعطا شد و وی نیز پس از دریافت، آن را به فرزند شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه تقدیم کرد.

حاشیه‌نگاری سفر وزیر فرهنگ به سمنان؛ از اهدای تندیس تا بوسه بر پیشانی

مراسم تمام شده بود و همه حاضران در حال ترک تالار بودند که در مسیر خروج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروه سرود کودکان افغانستانی مواجه شد و از گپ و گفت گرم، با آنان عکس یادگاری گرفت و به خاطر هنرنمایی زیبایشان، اعضای این گروه را مورد تشویق قرار داد.

اسماعیلی در آخرین برنامه سفر نیم روزه خود به سمنان، به همراه استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی به دیدار آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری رفت و از وی به عنوان یک چهره ملی یاد کرد و دعای خیر برای موفقیت این عالم ب جسته را در ادامه مسیر خدمتگزاری به مردم و نظام جمهوری اسلامی خواستار شد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha