نماینده ولی فقیه در استان سمنان: ارتقای سرانه مطالعه مورد توجه باشد

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: فرصت‌ها برای ارتقای سرانه کتابخوانی و مطالعه در استان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی عصر جمعه در آیین اعطای تندیس پایتخت کتاب به استاندار در مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان افزود: معرفی به عنوان پایتخت کتاب فرصتی ارزشمند است و همه فعالان این عرصه باید کمک کنند تا از این فرصت بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: فضای مجازی و الکترونیک به نوبه خود زمینه‌ساز افزایش مطالعه است و استفاده از ظرفیت فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه‌ای، مورد توجه باشد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، بسیاری از اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود غلط است، اما اگر سواد رسانه‌ای بهبود یابد تعالی و ارتقای علمی محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: فضای آلوده با دسترسی سریع در روند مطالعات مشکل ایجاد می‌کند و باید این موضوع همواره مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی، افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتابخوانی حامی و هم مشوق هستند.

تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی اولویت دولت سیزدهم

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های فرهنگی در اولویت دولت سیزدهم است، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبه سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سمنان در آبان ۱۴۰۰ تخصیص یافت و عملیات عمرانی طرح‌های فرهنگی بعد از یک دهه وقفه در تکمیل از سر گرفته شد.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به آبان سال ۱۳۸۵ و سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب به دینداری و تدین مردم استان سمنان اشاره کردند.

وی بیان کرد: ۵۰ کتابخانه شهری شامل ۳۴ کتابخانه نهادی، ۱۳ کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه مستقل در استان سمنان وجود دارد.

استاندار سمنان گفت: یک‌میلیون و ۱۵۶ هزار نسخه کتاب در ۷۶ کتابخانه استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: افزایش درصد عضویت، مطالعه و کتابخانه‌های مردم محور از رویکردهای مورد پیگیری در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال به سمنان سفر کرد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه از جمله برنامه‌های یک روزه اسماعیلی به دیار دارالمرحمه است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha