ضرغامی: نرخ گاز مصرفی هتل‌ها و مراکز اقامتی تغییر نخواهد کرد

گرگان - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نرخ گاز مصرفی هتل‌ها، مراکز اقامتی و فعالان صنایع دستی در سال آینده تغییر نخواهد کرد و براساس تعرفه گذشته و بدون افزایش قیمت محاسبه می‌شود.

به گزارش ایرنا سیدعزت‌الله ضرغامی جمعه شب در حاشیه جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدون شک این اقدام در رونق اقتصاد گردشگری نقش موثری خواهد داشت.

وی بیان کرد: امسال دولت برای اولین بار در برنامه پنج ساله توسعه، فصول مستقلی در نظر گرفته که این اقدام هماهنگ دولت و مجلس، با توجه به اقتضاهای سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بودجه سال‌های آتی خود را نشان خواهد داد.

وی برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گرگان را یک موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: بازدید بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این جشنواره، موکد همین مساله است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گرگان با توجه به حضور رنگین‌کمان اقوام، زبان، گویش، لباس، خوراک و سوغات با ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح بی‌بدیلی برگزار شد.

ضرغامی افزود: در دیدارهای گذری با مردم، اکثر آنان رضایت کامل از جشنواره داشتند و تنها در مواردی اعتراض به حق در خصوص پارکینگ بیان شد، که تلاش داریم در سال‌های بعدی کمتر ملموس باشد.

وی ادامه داد: جشنواره گرگان الگوی مناسبی برای وحدت و انسجام ملی، در جهت تقویت توانمندی کشور است.

ضرغامی یادآور شد: در این وزارتخانه کارهای زیادی داریم که عمده آن در حوزه خدمت به مردم در راستای تولید شادی در جهت جبران عقب‌ماندگی گذشته است.

وی با بیان این جشنواره نمایش‌ی از انسجام ملی است، تاکید کرد: وحدت حلقه گمشده جهان است و ایران در بخش وحدت سرآمد بوده و رویدادی مانند جشنواره می‌تواند نقش موثری در انسجام ملی داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مجمع خیرین میراث فرهنگی، اظهار کرد: شنبه شب اتفاقی بزرگ و رویدادی استثنایی در همین خصوص برای حفظ میراث فرهنگی خواهیم داشت.

وی افزود: این مجمع همچنین با هدف مشارکت عموم مردم در حراست از میراث فرهنگی ارزشمند خودشان، تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: این جلسه و مجمع آغاز مشارکتی باشد که بتواند در حفاظت، حراست و مرمت ابنیه تاریخی، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی موثر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha