۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85301880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا از آتش‌بس در غزه استقبال کرد

۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85301880
استرالیا از آتش‌بس در غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه اعلام کرد از نظر این کشور آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس به‌عنوان «پیشرفت مهم» در مناقشه پیش رو به شمار می‌آید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رویترز، آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا با استقبال از آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا، این توافق را «پیشرفت مهم» در مناقشه پیش رو خواند.
دولت استرالیا پیشتر از اسرائیل خواسته بود برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در غزه خویشتنداری کند.
به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.
آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و با برخورداری از حمایت غرب به بمباران مناطق غیرنظامی اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha