معلمان فرماندهان تعلیم و تربیت جامعه هستند

زاهدان - ایرنا - فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: فرماندهان، افسران و میدان داران عرصه تعلیم و تربیت معلمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی روز شنبه در نشست بصیرتی با فرهنگیان بخش کورین شهرستان زاهدان، اظهار کرد: جایگاه معلم جایگاه بسیار بزرگ و عظیمی است؛ معلمان وارثان انبیا و اولیاء هستند.

وی افزود: تعلیم و تربیت یکی از پیش نیازهای مهم در تمامی جوامع بشری است؛ پیش نیاز تعلیم و تربیت محبت و رحمت و پیش نیاز رشد، تعلیم است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هر ملتی که نسبت به تعلیم و تربیت اهتمام داشته باشد در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رشد می کند؛ فرماندهان، افسران و میدان داران عرصه تعلیم و تربیت معلمان عزیز هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه تعلیم و تربیت نیاز است تا همه مردم به همراه مسوولان به میدان آمده و در رشد آن کوشا باشند؛ علت اساسی انحراف برخی از جوانان این است که ما در زمینه تعلیم و تربیت آنگونه که نیاز هست اهتمام نداشته ایم.

سردار شفائی افزود: ما باید فرزندان خطه کورین را به گونه ای تربیت کنیم که آینده این بخش، استان و کشور را بسازند؛ جوانی که در کورین و سرجنگل زندگی می کند باید به گونه ای تربیت شود که در جای جای کشور این استعداد دیده شود.

وی بیان کرد: جمعیت ۲۰ هزار نفره دانش آموزان کورین اگر تحت تاثیر تربیت صحیح قرار بگیرند قطعا جوانانی از میان آن ها رشد خواهند کرد که آینده استان و کشور را بسازند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما باید دشمن را بشناسیم، برنامه و نقشه او را بفهمیم تا غافلگیر نشویم؛ یکی از اشکالات نظام آموزشی ما عدم توجه به مهارت در مدارس است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است که در مدارس برای فرزندان ما تعلیم داده شود. امروز یکی از مهمترین نکات که باید در مدارس به آن پرداخته شود مساله وحدت و انسجام است. دشمن تمرکز ویژه به ایجاد اختلاف بین مردم دارد؛ سردمداران استکبار جهانی سیاست ایجاد اختلاف را به جد در بین مسلمانان پیگیری می کنند.

سردار شفائی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های بخش کورین وجود نیروی انسانی جوان و مستعد است که می طلبد برای پیشرفت این منطقه به مساله تعلیم و تربیت توجه ویژه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha