وعده صادق دولت در توسعه زیرساخت ارتباطات و مخابرات مازندران

ساری-ایرنا- اقدامات بیشتر از ۲ سال دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطی برای مازندران برکات زیادی داشته به گونه‌ای که این استان اکنون در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شاخص و در کشور رتبه دار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌در تشریح فعالیت های انجام شده توسعه ای مازندران می توان به بهره برداری از هوشمندسازی نظام اداری به عنوان طرحی که در استان توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، در حوزه اصلاح فرآیندهای سازمانی و توزیع عادلانه منابع و امکانات انجام شد، اشاره کرد.

طرحی که با حضور وزیر کشور در شهریور امسال رونمایی شد و مسوولان ملی اجرای این برنامه را اقدام موثری در راستای کنترل هوشمند فرآیندهای مدیریت منابع انسانی برشمردند و آن را حرکت موثری در اجرای سیاست های دولت مردمی سیزدهم دانستند.
احمد وحیدی در این مراسم سامانه خدمات الکترونیک بومی استان مازندران را یک سامانه مهم برای دولت برشمرد که افتتاح آن، افزایش بوروکراسی و فساد اداری را از بین خواهد برد.

همچنین توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و هدف‌گذاری دولت این است که تا پایان این دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برای استفاده کاربران ایجاد شود.

مازندران با برداشتن گامهای بزرگ برای عملیاتی کردن این دستور کار وزرات مربوطه اقدامات شایان توجهی انجام داده است به طوریکه بنا به گفته مدیر مخابرات منطقه مازندران یک هزار و ۵۲۳ کیلومتر در ۲ سال اخیر در مازندران فیبر نوری اجرا شد که بیش از یک هفتم از فیبر نوری اجرا شده در کشور است.

وعده صادق دولت در توسعه زیرساخت ارتباطات و مخابرات مازندران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به استقرار هوشمندسازی نظام اداری استان به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای این منظور طراحی و اجرای موفق بیش از ۱۰ سامانه در حوزه رصد ماموریت های اداری و نظارت بر عملکرد واحد نقلیه، نظام اتصال عملکرد به نظام جبران خدمات و پرداخت پاداش و اضافه کار، ‌ توزیع عادلانه منابع، ‌مدیریت جلسات، ‌پایش مصوبات و دستورات، صرفه جویی و مدیریت مالی، ‌هوشمندسازی انبار، پژوهش و فناوری و سامانه متمرکز رفاهی با زیرشاخه های سلامت انجام شده است.

امید محبی افزود:‌ به منظور تسهیل و تسریع خدمات الکترونیک، سرمایه گذاری و استعلامات در دستگاه های اجرایی پنجره واحد بومی خدمات مازندران در ۲ فاز استعلامات بین دستگاهی و صدور مجوز ها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای بهبود ارائه خدماتدهی به مردم ارتباط الکترونیکی بین تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، شهرداریها، بانکها، فرمانداریها، بخشداریها، سازمان های مردم نهاد سازمان های بیمه گذار صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران از یکپارچه سازی و تسهیل صدور مجوزها و استعلامات بین دستگاه ها، ‌ سرویس دهی با تمامی بخش های دستگاه های اجرایی شامل استانداری، فرمانداری، بخشداریها، دهیاری، ادارات کل استان و ادارات شهرستانها به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران برشمرد.

وی ادامه داد:‌ با پیاده سازی سیستم های خدماتدهی الکترونیکی ضمن کاهش مراجهات حضوری متقاضیان و سرعت بخشیدن به روال اجرای استعلامات درون دستگاه ها ، ‌افزایش بهره وری اقتصادی و سرمایه گذاری استان رقم خورده است.

محبی، بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات الکترونیکی و ارتباط بین دستگاهی، ‌ایجاد ساختار و استانداردسازی تعاملات بین دستگاهی را دیگر اقدام انجام شده در حوزه خدماتدهی دستگاه ها عنوان کرد.

وی از راه اندازی سامانه فرایند گرا در بستر BPMS بومی کشور در مازندران خبر داد و گفت: داشبورد مدیریتی با قابلیت بررسی عملکرد بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی در حوزه های مختلف خدمات الکترونیک نیز اجرایی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران از این استان به عنوان مبتکر برگزاری جشنواره ملی شهید فخری زاده با هدف شناسایی نفرات برتر پژوهشی و نخبگان دستگاه های اجرایی کشور نام برد.

ترغیب کارکنان دولت و خانواده‌های آنان به اجرای طرح‌های پژوهشی، جلب توجه دانشجویان به تدوین پایان‌نامه و رساله‌های تقاضامحور و همچنین اتصال دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و صنعت از اهداف برگزاری همایش پژوهشی شهید فخری‌زاده است.

وعده صادق دولت در توسعه زیرساخت ارتباطات و مخابرات مازندران

وی از اجرای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و و طرح توسعه ارتباطات روستایی در مازندران خبرداد و گفت که در دولت سیزدهم در راستای اجرای نهضت ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری منازل و کسب و کارها در پنج شهرستان ۱۴۹ کیلومتر طرح فیبر نوری اجرا شد و درپنج شهر دیگر به مقدار ۱۴۰ کیلومتر در حال اجرا است. .

محبی اظهار داشت :‌همچنین اعتبار اجرای طرح فیبر نوری برای ۴۳ شهر ابلاغ شد که در دست اقدام است.

وی ادامه داد:‌ در راستای طرح توسعه ارتباطات روستایی از ۶۵۰ کیلومتر تکلیف استان در اجرای فیبر نوری برای روستاها، ۵۲۵ کیلومتر اجرا شد و ۱۲۵ کیلومتر نیز در حال اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت که در فاز دوم نیز یک هزار و ۱۳۸ کیلومتر فیبر نوری برای روستاها ابلاغ شد که تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود.

توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. هدف‌گذاری دولت این است که تا پایان این دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برای استفاده کاربران ایجاد شود.

ایجاد «حساب توسعه شبکه فیبرنوری» با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومانی برای تأمین مالی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، در نظر گرفتن مشوق برای اتصال فیبرنوری توسط اپراتورهای اینترنت، اعطای «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» UNSP به هفت اپراتور، از جمله اقداماتی است که برای دستیابی و تحقق وعده دولت در حوزه فیبرنوری انجام شده است که باعث سرعت گرفتن این پروژه ملی خواهد شد.

فیبرنوری پروژه‌ای است که نتیجه و حاصل آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد. زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری می‌تواند راهگشا باشد. در ادامه این گزارش به مرور برخی اتفاقات مهمی که در این پروژه رخ داده و تلاش‌هایی که در جهت دستیابی به این هدف صورت گرفته، پرداخته‌ایم.

وعده صادق دولت در توسعه زیرساخت ارتباطات و مخابرات مازندران

وی گفت‌:‌ مرکز داده بر اساس مقتضیات سازمان پدافند غیرعامل و مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری و استانداردهای ISO ۲۷۰۰۱ و TIA ۹۴۲ و ۰۰۲ - ANSI/BICSI طراحی و ساخته شد.

محبی اظهار داشت:‌ به همراه اجرای ۲ طرح واحد مرکز عملیات شبکه NOC) ) مرکز عملیات امنیت(SOC) که به صورت متمرکز، رخدادهای مربوط به امنیت اطلاعات را به صورت جامع و یکپارچه پایش، نظارت و مدیریت می‌کند و بر اساس میزان ریسک تعیین شده، به کارشناسان امنیتی هشدار ارسال می‌کند.

وی ادامه داد:‌ سامانه مانتیتورینگ انرژی و هوشمندسازی مدیریت مصرف انرژی برای اولین بار در دستگاه های اجرایی کشور اجرا شد که این طرح می تواند به دستگاه اطمینان دهد که مصرف انرژی در آن سازمان تا چه اندازه بهینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha