چمران: تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی زمان بر است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز قرار نیست برای نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی اتفاقی بیفتد اما به طور معمول این نرخ‌ها باید بر اساس قانون توسط شورای شهر تعیین و تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در ابتدای یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خیرنگاران توضیح داد: به طور معمول نرخ کرایه‌ها را شورا باید بر اساس قانون تصویب کند و هنوز شهرداری و شورا طرح و لایحه ای در این مورد ندارند.

وی افزود: ورود تاکسیرانی در این بحث منوط به مصوبه و یا لایحه شهرداری است که باید از ابتدا رخ می داد و نه وسط کار.

چمران در مورد اخبار مطرح شده در خصوص تاکسی‌های وارداتی برای تهران هم گفت: اگر ۱۰ هزار دستگاه تاکسی وارد شود، یک هزار دستگاه آن برای تهران است که البته اول باید خریداری سپس وارد شود.

بهترین سازنده داخلی ماهانه ۵۰ دستگاه اتوبوس می‌تواند تحویل دهد

رییس شورای شهر تهران در واکنش به این سوال که حمل و نقل عمومی ضعیف است و هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است، با بیان اینکه اتوبوس با خودروی سواری فرق دارد، گفت: در کشور ما اگر خودرو سواری را بخواهند وارد کنند یک سال طول می کشد چه برسد به اتوبوس.

چمران اضافه کرد: امسال یک رقم ۲۷۰ هزار میلیارد ریالی تصویب کردیم و با یک اقدام انقلابی خیلی از بودجه ها را حذف کردیم، ارز لازم برای واردات این اتوبوس ها باید تامین شود و موتور و دیفرانسیل و دیگر قطعات آن وارد شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته چمران، بهترین سازنده داخلی اعلام کرده که ماهانه ۵۰ دستگاه اتوبوس می تواند تحویل دهد که البته سهم مهرماه را ادا کرده است؛ نوسازی تاکسیرانی هم براساس قانون انجام می شود و دولت باید کمک کند که این نیز در حال انجام است.

وی در مورد سهم شهرداری ها در بودجه سال ۱۴۰۳ برای تامین حمل و نقل عمومی هم گفت: در حال چانه زنی برای بودجه اتوبوس و مترو در سهم بودجه سال ۱۴۰۳ هستیم اما مشخص نشده که دولت چه سهمی پرداخت می کند و البته در نشست کلانشهرها هم تصپیم بر آن شد که بدهی دولت پرداخت شود.

میزان بدهی دولت به شهرداری مورد اختلاف است

چمران افزود: میزان بدهی دولت به شهرداری با محاسبات شهرداری ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است اما این رقم مورد اختلاف است که باید مشخص شود و با وزارت خانه های مختلف باید در این زمینه رایزنی و جلسه برگزار شود.

وی در ارتباط با نمای ساختمان ها در شهر هم گفت: پیشنهادی در این باره مطرح نشده اما در دوره چهارم تصویب کردیم که نماهایی که خوب باشد از یک تخفیفی برخوردار شود که آن تصمیم هم اجرایی نشد.

چمران در واکنش به این ادعا که نقشه های هوایی تهران مانند قبرستان وادی السلام است هم گفت: گاهی برخی دشمنی می کنند و می توان هر چیزی را به هر چیز دیگر تشبیه کرد و به طور مثال شهر لس آنجلس را به قبرستان افغانستانی ها تشبیه کنیم این تشبیه کردن ها درست نیست اما خودمان هم به شهرسازی انتقاد داریم و معماری ما هم هرج و مرج دارد که راه حل آن بازگشت به طرح جامع شهر است.

وی همچنین با انتقاد از اعمال تخفیف سال گذشته در اخذ عوارض هم گفت: قرار نیست امسال هم این تخفیف ها داده شود البته در جایی که ممکن باشد کمک هایی خواهیم کرد اما خواهش ما این است آنهایی که فیش دارند، زودتر عوراض خود را پرداخت کنند و منتظر تخفیف نباشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمار ساخت و ساز در کشور پایین است، گفت: نباید با برخی اقدامات و قوانین این آمار پایین تر بیاید.

وی همچنین درمورد شوراهای محله هم از برخی شهرداران انتقاد کرد.

چمران همچنین از نمایش قدرت بسیجیان و رژه آنها در جمعه ای که گذشت تشکر کرد.

رسیس شورای شهر تهران همچنین در سخنان خود در صحن شورا فرارسیدن هفته بسیج را گرامی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha