۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85303080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده عراقی: رژیم صهیونیستی با قتل عام کودکان و زنان چهره زشت خود را بیشتر هویدا کرد

بغداد - ایرنا - مهدیه الامی نماینده مجلس عراق گفت: رژیم صهیونیستی با تخریب هزاران خانه فلسطینی، ویرانی صدها روستا، قتل عام  کودکان و زنان فلسطینی  چهره زشت خود ر ا بیشتر  هویدا کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مهدیه الامی در نشست هم اندیشی "همبستگی جهانی با زنان فلسطینی در مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی" در بغداد اضافه کرد: امروزه هر ۱۵ دقیقه، یک زن و کودک بیگناه فلسطینی توسط رژیم کودک کش صهیونیستی کُشته می‌شود و یک میلیون آواره شده‌اند که نیمی از آنان زنان و کودکانی هستند که به آب، غذا، دارو و سایر نیازهای اولیه دسترسی ندارند.

وی ، اظهار داشت: نهادهای بین المللی به جای کمک و ابتکار عمل جهت خاتمه دادن به جنایت های رژیم اشغالگر و اجرای عدالت مورد انتظار فلسطینیان، همچنان با حمایت و همکاری بیشتر سیاسی، اقتصادی و فن آوری به رژیم صهیونیستی پاداش می دهند.

نماینده عراقی: رژیم صهیونیستی با قتل عام کودکان و زنان چهره زشت خود را بیشتر هویدا کرد

اکتفاء الحسناوی نماینده پیشین مجلس عراق دیگر سخنران این هم اندیشی نیز در سخنانی گفت: ما باید برای ارتقای حقوق و توانمندسازی زنان فلسطینی در همه زمینه ها از جمله مشارکت سیاسی، آموزش، بهداشت و بازار با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش های ما باید شامل ارتقای آگاهی از حقوق زنان، ارائه حمایت های قانونی و مالی و ارتقای فرصت های اقتصادی و آموزشی برای زنان فلسطینی باشد افزود: امروز لازم است تا همه کسانی که در حوزه حقوق زن فعالیت می کنند تلاش کنند تا رژیم صهیونیستی در مقابل جنایت هایش پاسخگو باشند و برای پایان دادن به جنایت های او همه سعی و تلاش خود را به کار گیریم.

الحسناوی پیوستن به سازمان های مدنی مرتبط با حقوق زنان و شرکت در کمپین ها و فعالیت های همبستگی را یکی از فعالیت های ثمربخش دانست.

هدی البهادلی مدیر مرکز مطالعات جریان حکمت ملی عراق نیز در این نشست گفت: امروز چیزی به نام حریم خصوصی برای زنان فلسطینی وجود ندارد و زنان فلسطینی در رنج مضاعف به سر می برند.

وی بابیان اینکه نقاط همگرایی زیادی بین مبارزات زنان فلسطینی و زنان عراقی وجود دارد، افزود: امروز زن مسلمان با سکوت مجامع غربی مورد ظلم و تجاوز قرار می گیرد و گویا زن مسلمان حقی برای حیات و زندگی ندارد چرا که امروز یک نوع تبعیض نژادی علیه ملسمانان وجود دارد.

نماینده عراقی: رژیم صهیونیستی با قتل عام کودکان و زنان چهره زشت خود را بیشتر هویدا کرد


هم اندیشی "همبستگی جهانی با زنان فلسطینی در مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی" با حضور فعالان حوزه زن و خانواده عراق، در سالن اجتماعات شهید ابو مهدی المهندس ساختمان فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

این برنامه همزمان با روز ۲۵ نوامبر روز جهانی مبازه با خشونت علیه زنان برگزار شد.

در این برنامه حدود ۲۵۰ نفر از مدیران موسسات و فعالان حوزه زن و خانواده عراق حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. یک روز بعد رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران وحشیانه مناطق مسکونی غزه به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد و ادعا کرد که تا آزادی کامل اسرایش به عملیات در غزه ادامه خواهد داد که با مقاومت مردم فلسطین، این رژیم در نهایت، جمعه گذشته شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha