۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85303101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۵ هزار قلم داروی خارجی قاچاق در ابهر کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: ۱۵ هزار قلم انواع داروی خارجی قاچاق با تلاش ماموران پلیس آگاهی در یک باب ساختمان مسکونی این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ محمد مهدیخانی روز یکشنبه با بیان اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی است، افزود: برخورد با سودجویان عرصه دارو که علاوه بر امنیت اقتصادی، سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می اندازند از شدت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان، از ذخیره سازی مقدار فراوانی داروی خارجی قاچاق در یک باب ساختمان مسکونی مطلع شدند و پس از هماهنگی های قضایی به همراه نمایندگان اداره صمت و بهداشت از محل مذکور بازدید کردند.
سرهنگ مهدیخانی تصریح کرد: در این عملیات پلیسی ۱۵ هزار داروی خارجی قاچاق، خارج از شبکه توزیع و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر، ارزش این محموله کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی با افرادی که امنیت اقتصادی و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت اینگونه افراد، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۲ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت:‌ ماموران پلیس در پی توقیف یک دستگاه سواری و یک دستگاه کامیون باری موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ حسین بدری افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در پی رصد محورهای مواصلاتی استان موفق به توقیف یک دستگاه سواری ۲۰۶ و یک دستگاه کامیون باری حامل بار قاچاق شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از کامیون یک هزار و ۹۶۶ دستگاه انواع ابزار آلات برقی و دستی و ۵۴۴ عدد انواع چسب ساختمانی و صنعتی، یک هزار و ۶۴۴ عدد برف پاک کن خودرو و لوازم پنچرگیری و ۱۰۰ لیتر روغن صنعتی و ۲۶ کیلوگرم گریس و ۸۰۰ قوطی بتادین و ۳۰۰ عدد سرنگ آنژیوکت و سه هزار و ۵۰۰ عدد کپسول ویتامین قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ بدری ادامه داد: از سواری ۲۰۶ نیز ۳۲۹ عدد انواع لوازم آرایشی و ۴۵۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کشف شد.



شکلات های قاچاق در کام قاچاقچیان تلخ شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت:‌در پی توقیف یک دستگاه کامیون باری یک هزار و ۴۲۵ کیلوگرم انواع شکلات و پاستیل و ۱۵۶ کیلوگرم روغن زیتون خارجی قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حسین بدری افزود: در پی وصول خبر مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو کامیون اقدام به حمل کالای قاچاق خارجی از استان های شمالغربی کشور به سمت تهران می کند و از محورهای مواصلاتی استان زنجان عبور خواهد کرد، مراتب به صورت ویژه در دستور کار اداره اطلاعات عملیات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در اتوبان تبریز - زنجان کامیون مذکور را رویت و آن را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند که در بازرسی از خودرو مقدار یک هزارو ۴۲۵ کیلوگرم انواع شکلات و پاستیل و ۱۵۶ کیلوگرم روغن زیتون خارجی قاچاق را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق توقیف شده را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
این مقام انتظامی استان با تاکید بر عزم راسخ پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی از عموم مردم استان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از فعالیت قاچاقچیان ، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کشف لوازم یدکی قاچاق سه میلیارد ریالی
فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ایجرود حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه نیسان آبی رنگ مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد معصومی راد افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و ۸۸۰ عدد لوازم یدکی خودرو از نوع فیلتر هوا با مارک خارجی که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این تعداد فیلتر هوای خارجی را سه میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ معصومی راد اظهار داشت: برخوردبا سودجویان و مقابله با قاچاقچیان کالا به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار داشته و با قاچاقچیان و متخلفان برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.


زندان پایان قدرت نمایی اراذل نوظهور در محله شورجه
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت:‌در پی آتش افروزی و قدرت نمایی چند نفر اراذل نوظهور در خیابان شورجه سه نفر متهم در این خصوص دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ داود مرسلی افزود: در پی وصول اخبار مردمی مبنی بر شرارت چند نفر اراذل نوظهور با ضرب و جرح عمدی عابرین پیاده، آتش زدن یک دستگاه موتورسیکلت و هم قدرت نمایی با سلاح سرد در خیابان شورجه، بلافاصله اقدامات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری عاملین در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران و هم اقدامات فنی بالاخره سه نفر متهم در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به متواری بودن متهمان، سه نفر از این افراد در عملیات های جداگانه و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفا آلات جرم از قبیل قمه، چاقو، قداره و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دخیل در جرم با تشکیل پرونده قضائی تحویل مقام قضایی شد.

کشف سوخت قاچاق در پوشش "حلال صنعتی"
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این مقدار گازوئیل در مخازن هزار لیتری پلاستیکی از کشنده ولوو کشف شد که با پوشش "حلال صنعتی" حمل می شد.

سرهنگ حسین بدری افزود: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مشخص شد راننده یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با همکاری ۲ نفر دیگر در امر قاچاق سازمان یافته سوخت فعالیت می کنند که مراتب در دستور کار عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی، حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در عوارضی اتوبان تبریز - زنجان خودرو اعلامی را پس از رویت با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.
سرهنگ بدری تصریح کرد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۳۰ مخزن پلاستیکی حاوی ۲۹ هزار لیتر گازوییل که بصورت حرفه ای در کابین کامیون کشنده جا سازی شده و در پوشش حلال صنعتی حمل می شد کشف گردید.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در پایان با اعلام این که ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص سه نفر قاچاقچی دستگیر و پرونده تحت رسیدگی است.


اجرای طرح عاصفات و جمع آوری ۶۹ معتاد متجاهر
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری ۶۹ نفر معتاد متجاهر در سطح شهرستان زنجان خبر داد و گفت:‌ در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، با موضوع جمع آوری معتادان متجاهر طرح سه روزه عاصفات در سطح شهرستان زنجان اجرا شد.

سرهنگ داود مرسلی افزود: در این طرح تعداد ۶۹ نفر از معتادان متجاهر و خطرناک توسط ماموران پلیس جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی تاکید کرد:‌ شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند و سامانه ۱۹۷ پلیس نیز آماده دریافت هر گونه انتقاد و پیشنهاد و قدردانی از عملکرد پلیس از سوی شهروندان است.

کشف البسه قاچاق در خدابنده
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف البسه قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال در خدابنده خبر داد و گفت:‌ در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، مامورین پلیس آگاهی شهرستان خدابنده حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ شوتی مشکوک شده و دستور توقف دادند.

سرهنگ محسن غنیمتی اظهار داشت: در بررسی از داخل خودرو، تعداد ۹۸۴ ثوپ البسه خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه متهم به همراه کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران، به طور ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد و از شهروندان تقاضا می شود علاوه بر نخریدن کالاهای قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha