۸۰ درصد تامین مالی کشور توسط بانک‌ها انجام می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: ۸۰ درصد تامین مالی کشور برعهده بانک‌ها است و فشار به بانک‌ها موجب فشار به بانک مرکزی و در نهایت ایجاد تورم می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی خورسندیان روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید بانک صنعت و معدن در استان مرکزی شعبه اراک، افزود: منابع بانک‌ها محدود است و فشار به بانک‌ها خلق پول، تورم و افزایش هزینه‌ها را به همراه دارد.

وی صنعتگران و تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم عرصه جنگ اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان در کشور یک حرکت بسیجی در زمینه توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: استان مرکزی از مزیت‌های نسبی و رقابتی بسیاری برخوردار است و با توجه به محدودیت‌های منابع شبکه بانکی، اختصاص اعتبارات به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باید اولویت‌بندی شده و بر اساس اولویت تامین مالی انجام شود.

خورسندیان اظهار کرد: محدودیت منابع بانکی موجب نشده که بانک صنعت و معدن در تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شود و این بانک تامین مالی از محل بازار سرمایه را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن از ۲ سال گذشته تامین مالی از محل بازار سرمایه را آغاز کرده و با اجرای این طرح زمینه برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی از محل بازار سرمایه فراهم شده‌ است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن وصول مطالبات معوق را از جمله مشکلات بانک‌های کشور عنوان کرد و گفت: در راستای رفع این مشکل کمیته ویژه وصول مطالبات معوق در این بانک تشکیل شده‌ تا منابع مالی فریز شده به چرخه تولید و منابع مالی بانک بازگردد.

خورسندیان افزود: صنعتگران می‌توانند گردش‌های مالی و سپرده تمرکز بیشتری در بانک‌ها قرار دهند و این تمرکز موجب می‌شود بانک بتواند تامین مالی بیشتری را انجام دهد.

وی به فعالیت صرافی و کارگزاری صنعت و معدن بانک صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران استان مرکزی می‌توانند فعالیت‌های ارزی خود را از طریق صرافی این بانک انجام دهند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: همچنین فعالان بخش صنعت و معدن می توانند خرید و فروش‌های بورسی خود را با کمک کارگزاری صنعت و معدن این بانک انجام دهند.

خورسندیان خاطرنشان کرد: تامین مالی ۱۶۳ طرح شامل سرمایه در گردش و ایجادی با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ هزار میلیارد ریال توسط بانک صنعت و معدن استان مرکزی انجام شده‌ است.

وی افزود: ۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط بانک صنعت و معدن استان مرکزی اختصاص داده شده‌ است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را از جمله اولویت‌های بانک صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال منابع مالی در قالب ۶۱ فقره تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن استان مرکزی به ۲۲ شرکت دانش بنیان استان پرداخت شده‌ است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: بانک صنعت و معدن در این استان حضور پررنگ داشته و جزو بانک‌های موفق در استان به شمار می رود.

فرزاد مخلص الائمه افزود: مجوز ایجاد دهکده لجستیک برای دومین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نزدیکی شهر اراک صادر شده است و ایجاد این طرح، دهکده لجستیک در قلب کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: مدیریت، اجرا و سرمایه‌گذاری این دهکده در درون استان مرکزی انجام می‌شود و با ایجاد بندر خشک رشد مجدد در صنعت استان حاصل می‌شود.

مدیر بانک صنعت و معدن استان مرکزی و رئیس شعبه اراک در این نشست گفت: کل سپرده‌های این بانک در سال جاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون ریال و سپرده‌های چهارگانه یک‌هزار و ۴۴۶ میلیون ریال است.

حسین یوسفی با یادآوری مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: ۱۶ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال در قالب ۳۸ مورد به بانک صنعت و معدن استان مرکزی اختصاص یافت که ۳۴ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده و ۲ مورد با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: وصولی‌های شعبه بانک صنعت و معدن در سال جاری سه هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال و جمع وصولی تسهیلات این بانک پنج هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال بوده‌ است.

در این آیین شعبه بانک صنعت و معدن اراک با حضور استاندار مرکزی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و برخی مدیران استانی این استان به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha