نصب کارتخوان‌های جدید در اتوبوس‌های پایتخت/ رونمایی از کتاب میهمان حبیب

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نصب کارتخوان‌های جدید بر روی تمامی اتوبوس‌های این شرکت، خبر داد.

به گزارش ایرنا مهدی علیزاده روز یکشنبه گفت: فناوری دستگاه‌هایی که در ایستگاه‌های تندرو قرار دارد قدیمی بوده و به همین دلیل با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته، از طریق سازمان فاوای شهرداری تهران، ۱۶۰ ایستگاه بی آرتی به دستگاه‌های ریدر جدید مجهز شدند که با نرم‌افزارهای جدید به صورت آنلاین کار را مدیریت می‌کنیم و ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز ظرف چند روز آینده نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم تا پایان سال‌جاری تمامی اتوبوس‌های ملکی و خصوصی خطوط به دستگاه‌های جدید مجهز شوند که بحث فرار بلیت مدیریت شود.

نصب کارتخوان های جدید در اتوبوس های پایتخت/ رونمایی از کتاب میهمان حبیب

سه گود پرخطر در منطقه ۱۵ تعیین تکلیف شد

شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرد: سه گود رها شده و پرخطر با عمق های ۹ و ۶ متر، طی پیگیری مستمر تعیین تکلیف شد.

محمد شیری گفت: ۱۵ گود رها شده و پرخطر در سطح نواحی هفتگانه منطقه شناسایی شده که با پیگیری و مکاتبات انجام شده سه گود پرخطر در نواحی سه و یک با اخذ پروانه ساختمانی و خاکریزی رفع خطر و ایمن سازی شد.

وی اضافه کرد: به همین سبب ۲ گود به عمق ۶ متر در ناحیه یک با انجام خاکریزی رفع خطر شد، همچنین گود دیگری در ناحیه سه به عمق ۹ متر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی است که به زودی عملیات عمرانی آن نیز آغاز و این گود هم تعیین تکلیف می‌شود.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: به منظور تعیین تکلیف ۱۲ گود پرخطر دیگر در سطح نواحی هفتگانه اخطارهای لازم صادر شده است.

شیری به مشخصات این گودها اشاره کرد و ادامه داد: پنج گود در ناحیه یک به عمق ۴ تا ۱۰ متر، یک گود در ناحیه ۲ به عمق ۷ متر، ۳ گود در ناحیه۳، یک گود در ناحیه ۴ و ۲ گود در ناحیه ۵ واقع شده است.

به گفته وی، جلسات و بازدید های متعدد با سازمان نوسازی به منظور تسریع در تعیین تکلیف این گودها برگزار شده همچنین هر ۳۰ روز یکبار مکاتبات مستمر با ذینفعان به منظور رفع خطر و تعین تکلیف آنها انجام می‌شود.

نصب کارتخوان های جدید در اتوبوس های پایتخت/ رونمایی از کتاب میهمان حبیب

ساخت خانه مادر و کودک در بوستان ستارخان

شهردار منطقه ۲ اظهار کرد: با هدف افزایش امکانات خدماتی و رفاهی در بوستان ها، خانه مادر و کودک در بوستان ستارخان احداث می‌شود.

مهدی صالحی در نشست کمیته اجرایی باز پیرایی بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک گفت: با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی کودکان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار، اجرای طرح محله دوستدار کودک در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: محله دوستدار کودک، محله‌ای است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی محله برای فعالیت کودکان تلاش می‌کند تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در محله و شهر زندگی کنند.

صالحی با اشاره به اینکه اجرای طرح بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک در مرحله مطالعاتی و طراحی است، گفت: در طراحی این بوستان نیاز گروه های سنی کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته و در بخش کالبدی ایجاد فضای بازی ایمن و تعاملی برای کودک و خانواده طراحی شده است.

شهردار منطقه ۲ یادآور شد: همزمان با ایجاد فضای ورزشی و تفریحی به منظور تامین رفاه و آسایش مادران دارای کودک خردسال، خانه مادر و کودک به عنوان یکی از فضاهای الزامی بوستان دوستدار کودک احداث می‌شود.

نصب کارتخوان های جدید در اتوبوس های پایتخت/ رونمایی از کتاب میهمان حبیب

رونمایی از کتاب میهمان حبیب

مراسم رونمایی از کتاب میهمان حبیب با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور دوستان و همرزمان و خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.

کتاب «میهمان حبیب» شامل سه خاطره درباره شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم شیوای آقای رضا شاعری در سه بخش به نگارش درآمده است مخاطب با مطالعه کتاب «مهمان حبیب» درخواهد یافت آنچه به آدمی عزّت می‌دهد روحیه مجاهدانه و زیست مؤمنانه است. این کتاب توسط موسسه قدرولایت به زیور طبع آراسته شده است.

در مراسم رونمایی از کتاب «میهمان حبیب» سردار حاج مرتضی حاج باقری فرمانده تخریب لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس و دوست ۴۰ ساله شهید سلیمانی، کاپیتان حاج مرتضی عرب نژاد از همرزمان شهید، سید حسن مترجم فرماندهان ایرانی محور مقاومت و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم سردار شهید حسین پورجعفری، سیدمصطفی موسوی و حاج مسعود عسگری حضور خواهند داشت.

هادی خورشاهیان از نویسندگان نام آشنای ادبیات مقاومت و کودک و نوجوان و حاج احمد اعطایی مدیر مسوول موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت و همکاران شان نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

این مراسم فردا دوشنبه ۶ آذر ماه از ساعت ۱۴ در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۶ واقع در میدان سید جمال الدین اسدآبادی ساختمان اصلی شهرداری منطقه۶، طبقه پنجم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha