۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85303437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد ریال برای آبیاری ۸۴۰ هکتار اراضی دورود اختصاص یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار ۸۴۰ هکتاری « قاضی آباد» دورود اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در جلسه بررسی پروژه ۸۴۰ هکتاری دورود افزود: راه‌اندازی این پروژه نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی استان و صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد داشت.

وی بیان کرد: این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و تا سال ۹۸ در سطح ۸۴۰ هکتار، با سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت آبپاش متحرک طراحی و اجرا شده که دارای سه ایستگاه پمپاژ با مجموع ظرفیت ۶۷۰ لیتر بر ثانیه است و از شبکه مروک تغذیه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: این پروژه به‌دلیل عدم تامین شبکه برق مورد نیاز تا امسال به بهره‌برداری نرسیده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

شاهرخی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و سازمان جهاد کشاورزی، تکمیل و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و تحویل آنها به بهره‌برداران است که در این راستا با عزمی راسخ پیگیر برطرف‌ سازی مشکلات این پروژه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه طی ۲ هفته‌ آینده با انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح عملیات اجرایی پروژه شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی این پروژه با توجه به استعداد فوق‌العاده اراضی کشاورزی منطقه همراه با استفاده از روش‌های نوین آبیاری نقش بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و صرفه جویی مصرف آب در استان خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha