مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای ساخت ۱۱۰ مدرسه در لرستان + فیلم

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان کفت: ۱۲۰ مدرسه با ۴۳۹ کلاس درس تاکنون با مشارکت این ستاد در استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید طائف روز یکشنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی یک دبیرستان ۶ کلاسه در روستای مله خان دلفان اظهار داشت: یکی از برنامه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با محوریت بنیاد برکت مشارکت در ساخت مدارس است .

وی افزود: در پروژه های که با نوسازی مدارس قرارداد آنان منعقد می شود ۴۰ درصد منابع مالی آن توسط این ستاد تامین می شود.

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان از آغاز اجرای این طرح قرارداد ساخت ۲۸۱ مدرسه با نوسازی مدارس منعقد شده که ۱۱۰ مدرسه از این تعداد تحویل آموزش و پرورش لرستان شده است.

طاِیف تاکید کرد: این ستاد مبلغ ۴۰ میلیارد ریال منابع مالی ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روستای مله خان در منطقه محروم میربگ جنوبی را تامین و در اختیار نوسازی مدارس لرستان قرار داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه ۶ کلاسه مله خان دلفان با اعتبار 100 میلیارد ریال احداث می شود که 60 میلیارد ریال آن توسط این اداره کل و 40 میلیارد ریال دیگر توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) تامین شده است.

یونس بهاروند، با قدردانی از مشارکت ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در امر مقدس مدرسه سازی اضافه کرد: در کل استان لرستان ۱۷۰ پروژه آموزشی در دست ساخت است که از این تعداد ۸۰ مدرسه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مشارکت دارد.

وی، با دعوت از خیران ، موسسات خیریه و نهادهای مردمی برای مشارکت در ساخت مدارس لرستان اظهار امیدواری کرد با کمک خیران مدرسه ساز رخت محرومیت از چهره استان زدوده شود.

این گزارش حاکیست ،دانش آموزان روستای مله خان با ابراز شادمانی از تخریب مدرسه قدیمی خود و تلاش برای ساخت یک مدرسه جدید با استانداردهای جدید خواستارت سریع در ساخت آن شدند.

با بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه مله خان مکان آموزشی مناسب ۲۰۰ دانش آموز فراهم می شود.

روستای مله خان در بخش محروم میربگ شهرستان دلفان لرستان واقع شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha