طرح هم‌کدسازی موجب زیان ۸۰ هزار میلیارد ریالی مخابرات در دولت قبل شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:وزارت ارتباطات دولت قبل علاوه بر اینکه جلوی درآمدهای مخابرات را گرفت، طرحی با عنوان هم‌کدسازی تلفن ثابت را ابلاغ کرد که موجب زیان ۸۰ هزار میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران و ایجاد هزینه‌های زیاد برای این دستگاه در سراسر کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید سلطانی روز یکشنبه در نشستی در جمع بازنشستگان مخابرات استان با بیان اینکه این تغییرات سبب ایجاد هزینه‌های زیادی برای شرکت مخابرات ایران شد، افزود: به رغم اینکه دولت مطابق قانون بودجه سال ۱۳۸۶ و با توجه به قانون اصل ۴۴ مکلف به جبران این کاهش درآمد و هزینه‌های قیمت‌گذاری دستوری بود، ولی جبرانی در این زمینه صورت نگرفت.

وی درباره اقدامات شرکت مخابرات برای پرداخت مطالبات بازنشستگان آن، گفت: از ۲ سال قبل پیگیر موضوع پرداختی کارکنان شاغل و بازنشسته هستیم و طوری برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم به درآمد پایدار برسیم و پرداختی های کارکنان شاغل و بازنشسته به طور منظم انجام گیرد.

به گفته این مسوول، هم اکنون شرکت مخابرات ۵۰ هزار شاغل و ۵۰ هزار بازنشسته دارد که نگهداشت شرکت مخابرات، پیچیده است و هیات مدیره باید به گونه‌ای تصمیم بگیرد که شیرازه شرکت به هم نریزد.

سلطانی افزود: موضوع افزایش درآمد مخابرات که از سال‌های قبل دنبال شده بود قرار بود در سال ۱۴۰۰ اجرا شود، اما شهریور ۱۴۰۱ اعمال شد و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه شورایعالی کار، ۳۰ هزار میلیارد ریال به هزینه‌های ما اضافه شد.

وی اظهار داشت: چون بحث افزایش تعرفه‌ها در سال قبل عملی نشد تا پایان سال نقدینگی نداشتیم که مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم البته مطالبات بازنشستگان با طرحی که هیات مدیره به تصویب رساند از محل فروش بخشی از دارایی‌ها پرداخت می‌شود.

این مسوول یادآور شد: تصمصیمات خوبی برای حل مشکلات پرداختی کارکنان شاغل و بازنشستگان اتخاذ شده است که امیدواریم بعد از تصویب هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی ابراز امیدواری کرد:مدیران و معاونین شرکت مخابرات ایران کاهش هزینه ها و افزایش درآمد را در راس امور قرار دهند تا با ایجاد منابع بتوان آینده درخشانی را برای شرکت مخابرات ایران رقم زد.

سلطانی همچنین کنترل هزینه ها و افزایش درآمد را در تحقق برنامه ها و بهبود شاخص ها مهم عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه ها به عنوان یک شاخص اصلی در عملکرد مناطق باید مد نظر قرار گیرد تا با هماهنگی مدیران با ستاد و با همکاری هم بتوانیم طرح های تحولی شرکت را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: با تصویب طرح تجاری توسط هیات مدیره در سال جدید تحولات خوبی صورت می گیرد و جهش مطلوبی در افزایش درآمد شرکت خواهیم داشت.

به گقته این مسول، اگر افزایش درآمد بدون نگاه به کنترل و نظارت هزینه صورت گیرد بخش زیادی از درآمد شرکت به هدر می رود بنابراین برنامه ریزی دقیق در مدیریت هزینه ها در شرکت مخابرات ضروری است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عملکرد استان را در شاخص های میانگین مدت زمان پاسخگویی سامانه ۱۹۵، رتبه ۱۲ در مطالبات وصول نشده، رتبه ۶ در نسبت واریزی وجوه نقد به درآمد کل، بهترین عملکرد در جذب خودیاری در پروژه نجما، عملکرد خوب در شاخص کیفی شبکه و داشتن بالاترین پورت فعال در کشور را از نقاط قوت مخابرات منطقه اعلام کرد.

وی به توسعه ارتباطی استان بر بستر فیبر نوری تاکید کرد و افزود: حل مسائل و مشکلات ارتباطی و ارائه خدمات با کیفیت به مردم در اولویت قرار دارد و همه مدیران باید تا جایی که امکان دارد، برای توسعه زیرساخت های ارتباطی بر بستر فیبر نوری و تامین اعتبار لازم تلاش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha