به گزارش ایرنا، احمد زرهانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه طرح کشوری مبین در سال اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) خمین، افزود: دانشآموزان باید با فلسفه و آثار نماز آشنا شوند و بدانند که چرا باید در پیشگاه خداوند به رکوع و سجود روند.
وی بیان کرد: آموزش نماز به دانشآموزان باید با زبان ساده، بدون گویشهای سنگین فقاهتی و در فهم دانشآموزان باشد.
قائممقام ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: باید در مدارس به دانشآموزان فرصت صحبت داده شود و با سعه صدر و آغوش باز از آنها استقبال کرد، چراکه صحبت، زمینهساز تغییر و تحول در آنها است.
زرهانی، خانواده را اثرگذارترین نهاد بر آموزش نماز عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، ۹۰ درصد از دانشآموزان نماز را از مادر خود آموخته بودند و این مهم نشان میدهد که مادران معماران اندیشه و فرهنگ هستند.
وی گفت: برقراری ارتباط با دانشآموزان باید ۲جانبه باشد تا زمینه تغییرات مثبت ایجاد شود و شاید امروز نصیحت مستقیم راهکار مفیدی برای قشر جوان و نوجوان نباشد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با تاکید بر اینکه باید مسیر تفکر اسلامی برای دانشآموزان مشخص شود، افزود: مربیان امور تربیتی باید مسایل روز را بدانند و برای دانش آموزان تبیین کنند.
زرهانی خاطرنشان کرد: تکیهگاه فکری و استدلالی دانش آموزان در مدارس باید قرآن، تفسیر قرآن و اهل بیت (ع) باشد و آموزش مسایل دینی در مدارس بر اساس معرفت و رشد انجام شود.
وی گفت: اتاق فکر در دنیای غرب مشغول برنامهریزی برای تغییر فکر نسل جدید است و از تمام امکانات فرهنگی و جاسوسی خود در این زمینه استفاده میکند.
طرح مبین از ۲۳ آبان تا ۶ آذرماه جاری با حضور یکهزار نفر از روحانیون و مدیران مدارس از هفت استان، مرکزی، اصفهان، همدان، لرستان، کرمانشاه، قم و قزوین در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) خمین برگزار شد.
نظر شما